måndag 23 juni 2008

Bedrövligt...!

Jag har lagt Häcken-matchen bakom mig, men här kommer i alla fall de utlovade bilderna.
Jag ber om ursäkt för dröjsmålet. Jag har hat en otroligt hektisk vecka och har varken haft tid eller ork att sitta vid datorn.
Eftersom en hel vecka passerat har jag inte matchen i färskt minne och kommer inte att kommentera den. Jag har lagt debaklet bakom mig och blickar framåt mot nya framgångar... när de nu kan komma, mån tro...??!


Matchen började med solsken och lagom temperatur, men ju längre matchen fortskred, så blev det sämre. Det stora regnvädret kom och spelarna blev som dränkta katter.




MAIF spelade någorlunda bra under första halvlek, men det hjälpte föga, när man släppte in ett ganska snöpligt mål, som backlinjen får ta på sig. Asper hade inte mycket chans.
Häcken gick till halvtidspaus med en 1-0-ledning.



Robin Cederberg kämpade på i vanlig anda. Alltid en klippa.


Eken lägger en av sina frisparkar.



Löken kom inte riktigt till sin rätt, även om han rev och slet som vanligt.




Oj då, Robledo och Ivan krockade, skalle mot skalle. Det såg riktigt illa ut ett tag.



Det blev mycket spel mot ett mål och MAIF fick kämpa för att inte gå under helt. De spelade inte bra i andra halvlek.






Ivan var bäst på plan. Han är en riktig slitvarg. Han blev hårt åtgången och fick t.o.m. gå av planen två gånger för att ses över. Varje gång kom han tillbaka och körde på i samma takt som innan. Han grinade lite illa och haltade ibland, men gav sig inte. En hjälte!


Osiako var också en av de bästa i kvällens match. Han trillar mycket boll, men har inte alltid någon redo att passa till.




Det blev svårt att få bollen dit man ville när regnet stod som spän i backen, men Häcken var de som drog det längsta strået. De lyckades i alla fall med sitt passningsspel.




Sasa blev olyckligt utvisad efter en glidtackling, som förhoppningsvis var en olyckshändelse. Det gjorde ju inte saken bättre för laget.

Ett litet skådespel på himlen. Flera regnbågar visade sig runt om planen.
Nej, nu struntar vi i denna matchen. Må det gå bättre framöver. Resultatet mot Qviding har jag ju redan sett, vilket jag visar i nästa inlägg, så vi får blicka ännu längre framåt.
Tills vi ses igen... KRAMEN!























Inga kommentarer: