söndag 29 november 2009

Oj, vad jag halkat efter

Det som inte fick hända, hände faktiskt precis när jag varken hade tid eller råd med det. Datorn kraschade. Mitt kära arbetsredskap näst efter kameran...

Jag hade tonvis med bilder att gå igenom för MAIFs jubileumsfest och års-dvd. Jag hade precis i dagarna fotograferat damsektionens firande av MAIFs A-lag och "Grässrötternas" egna avslutningsfest i klubbstugan. Nu satt jag med skägget i brevlådan. Hur skulle jag nu hinna allt?

Jag fick stressa in till Kristianstad med förhoppningen att få tag i just den dator jag ville ha. Med så mycket pengar i rullning, köper man inte vad som helst. Jag hade ju tänkt skaffa en ny under vinterns MAIF-stiltje och ha den klar lagom till alla träningsmatcher. Nu blev det genast bråttom.

Jag fick tag i "min dator". Tack-o-lov! Men allt jobb jag redan gjort fram tills nu, var ju ogjort. Det var bara att börja om från början. Tyvärr var det ju också så att en hel del bilder i gamla datorn inte var back-up-ade, så det gick i graven i och med kraschen. Däribland ett par MAIF-matcher. Snyft!

Nu är i alla fall ordningen återställd. Jag har min nya dator och den gamla är på "undersökning" hos dator-doktorn. Om den får komma hem igen, ska Kärleken ha den, så han slipper stå i kö för denna. Jag ska jobba vidare med mina bilder och ska snart lägga ut massor.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: