söndag 2 oktober 2011

1/10 IFK Göteborg - MAIF 0-1 = väldigt nära nytt kontrakt


Oavsett om det blivit vinst mot Elfsborg eller inte, så hade vi redan bestämt att göra en utflykt till Götet denna lördag. Snart kommer hösten på allvar och sen vintern, och då vill vi sällan köra någonstans. Att kombinera en lördagstripp med att heja på vårt älskade MAIF kändes som en självklarhet.

Jag träffade Glenn Hysén flera ggr under 80-talet, men den gång som jag minns bäst, var när han och mr Strömberg gästade mitt dåvarande sommarjobb och nuvarande arbetsplats, Prima/MAXI i Bromölla. Jag fotade honom då och så blev det även igår. Kommer jag kunna de någon skillnad på fotona? Ja, vi får se när jag letat upp det gamla albumet. Jag fick i alla fall en trevlig pratsund med idolen, men tyvärr önskade han oss inte lycka till. Konstigt!




Det var varmt och skönt på Gamla Ullevi. Att kunna titta på fotboll utan jacka den 1:a oktober kändes härligt.



















































MAIF var det bättre laget genom hela matchen, men fick inte till sina avslut förrän i 88:e minuten. Då fick Löken på ett riktigt kanonskott på långt håll, som vackert seglade rakt in i mål. En underbar känsla! Nu är det nya kontraktet nästan i hamn.





Tack killar, för att ni gång på gång förgyller min tillvaro och visar att ni har i Allsvenskan att göra. Tack!

Slutligen vill jag säga att jag tycker det är lite jobbigt att blogspot inte fungerar som den gjort tidigare. Vissa tillägg är jättebra, men en del är rent ut sagt hopplösa. Jag vet faktiskt inte var detta inlägg kommer hamna. Förhoppningsvis läggs det längst upp = senast inlagt. Vi får se.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: