tisdag 4 augusti 2009

På visit i Kalmar

Att jag är född och uppvuxen i Kalmar vet de flesta. Att jag älskar Kalmar FF är ingen hemlighet. I söndags fick jag äntligen möjlighet att se en match på Fredriksskans igen. Det var toppmötet mot IF Elfsborg. Tack B-G för de fina sittplatserna! Vi är otroligt tacksamma.



B-G... vem är det? Jo, i våras kom ett gäng KFF-are till Strandvallen för att tacka av Bagarn, då de tyckte att han blivit för lite hyllad i höstas. En av dessa supportrar, B-G, bad mig om bilder, vilket jag gärna bidrog med. Lite sporadisk korrespondens och påhälsningar i varandras bloggar, ledde fram till denna underbara gest. Vi är så tacksamma, Kärleken och jag!




Det var konstigt att sitta på läktaren och se rödvita mot gulsvarta... gulsvarta, som jag inte skulle heja på. Det var konstigt att se en gulsvart klack, som inte bestod av Joelsson, Roine, Daniel, fam Holmström m.fl. underbara vänner som varje match hejar fram MAIF till seger.



Det var inte världens häftigaste match att titta på, men det kvittar. Det var Rasmus Elm. Det var Kalmar FF. Det var Allsvenskan. Heja!

























Ellos-pojkarna hade minst lika många chanser som KFF, men det var smålänningarna som drog det längsta strået. 3-1 och tre nya friska poäng till östkusten.



Nu har jag i alla fall fått klara besked på att många Kalmar-supportrar är säkra på att MAIF kommer till Fredriksskans nästa år. Då hejar jag på de gulsvarta!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: