lördag 25 augusti 2007

Den som väntar på nåt gott...

...väntar aldrig för länge, heter det ju.
Nu börjar dock längtan efter fotbollen bli alldeles för olidlig. Jag har inte varit på någon match på två (!!!) veckor. Jag får abstinensbesvär.

Min dotter spelar i ett flicklag i trakten, F98, och jag följer med på träninspassen. Det är jättekul att se tjejerna träna passningsspel och straffar mm, och dessutom spela minimatch mot varandra, men det är ju inte samma sak. Jag måste få vuxenfotboll till livs.

Som tur är behöver jag bara vänta tills imorgon. Inget kommer då hindra mig från att se Mjällby slå Jönköping Södra. Det får regna småspik om det vill, jag ska dit.

Jag läste i tidningen att Simon Sjöfors var spelklar igen. Skönt! Jag hoppas han kan tillföra lite styrka till laget. Grabbarna har varit lite instabila på sistone. Just som jag trodde att det vände åt rätt håll igen, så åkte man på stryk mot Örgryte i måndags.

Mitt stora stöd har de dock i alla fall. Jag kommer följa resterande matcher med stort intresse. Med lite tur och en stor portion skicklighet, kan de säkert klättra i tabellen och slåss om uppflyttningsplatserna. Då måste de förstås lägga på ett kol och börja vinna igen. Vinna alla matcher.

Nu hjälps vi åt att stötta våra gulsvarta hjältar, eller hur?!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: