lördag 29 mars 2008

2 gånger 2-2

Asper blev törstig av allt skrikande under uppvärmningen. Han missade fler bollar än han tog.
Jag stod in närheten med livet som insats och väntade på min bror och svägerska.

Osiako var pigg i benen och verkade inte frysa.

En neddragen, stönande Eken.


Glada miner efter Robin C:s mål på straff.


Se sån stil han har.


Robin var nog sugen på fler mål, men det fick räcka med ett idag.



"Det var väl inte så farligt". Han kunde ju brutit benet på mig."
Det blev en hel del gruff mellan lagen ju längre matchen led. Här blev det nästan slagsmål vid sidlinjen.

Backlinjen var inte helt stabil. Nästan lite kaosartad ibland.
Kanske lite väl många omkastningar av positioner.




HUGA! Får man verkligen se utså på plan?


Den stilen känner jag igen.


Nyförvärvet Jörgen Nilsson.
Jag kunde ju inte missa årets kanske enda chans att se MAIF möta storrivalen Öster. Jag kommer sakna derbyna, som alltid ger storpublik. Jag vet att de flesta andra supporters är glada att slippa dem i serien i år, men jag kan tycka att det var kul att se dessa båda lag tampas. Lite prestige i spelet, inte bara på vinst eller förlust. Storebro mot lillebror. Vilket lag som är vilket är upp till läsaren. Kärleken och jag strålade samman med min bror och hans sambo, väl påklädda och glada. Nu hoppades vi få se en riktigt bra match där pusselbitarna föll på plats.
Matchen idag slutade 2-2 och jag tycker det var ett bra resultat för MAIF. De spelade absolut inte förtroendeingivande. Stundom mycket boll, men väldigt lite verkstad, som min svägerska sa bredvid mig mitten av långsidan. Backlinjen kändes nästan lite kaosartad och jag önskade mig mer av dem. Båda målen som Asper släppte in kan vi nog skylla lite på försvaret. De skulle hjälpt till bättre.
Plus i kanten för en pigg kenyan, det nya tillskottet från Eslöv och provspelande Robin Kacaniklic, som knappt hade hunnit in på plan i andra halvlek förrän han nickade in Mjällbys kvitteringsmål i sin första bollkontakt. Vilken kille! Var är kontraktet? Vi behöver någon som vågar göra mål.
I övrigt kan jag tycka att det rådde allmänt virrvarr överallt på plan och det var inte förrän i slutet av matchen som MAIF kom igång och började spela lite mer önskvärd fotboll. Så lagom dags. Jag hoppas verkligen de får ordning på sina positioner under de två återstående veckorna innan seriestarten.
Vi var sugan på mer fotboll och framför allt att få se de återstående grabbarna som nu är spelklara igen... Wille och David. Vi ville se favoritmålvakten Rille och de andra yngre killarna. Vi bestämde oss att köra in till stan och se U21-matchen också. MAIF mot Älmhults IF.

Stadigt inkast av David Rehn.


Rille visade fin form i målet. Förtroendeingivande.


Marcelo är tillbaka och visar bra form. Gjorde 1-0 på snygg pass av Robin K.




Wille orkade hela matchen och verkar vara i god form. Ser bra ut.


Jacke kom in i andra halvlek och blev målgörare.


Provspelade Robin Kacaniklic är toppen. Målgivande pass till Marceo.




Ojsan, jag blev nästan nedskjuten.
U21-matchen på Svarta Led var bra mycket bättre än A-lagets. Nu fick vi se mer flyt i spelet och bättre passningar. Robin K och Jörgen Nilsson, som hoppat in i A-lagets andra halvlek, var med även här och spelade från start. Mycket härliga spelare att titta på. Jörgen kommer nog bli en liten favorit. Han har verkligen killerinstinkten jag ibland tycker saknas i laget. Robin K spelade hela denna matchen eftersom man hade endast två avbytare och de behövdes för Jörgen och Marcelo. Att Wille klarade hela matchen var stort. Vi fick verkligen gott kvitto på att han är tillbaka. Även David Rehn såg stabil och rapp ut.
Mjällby tog ledningen genom Marcelo på en mycket snygg passning av Robin Kacaniklic. Denna spelare vore toppen för MAIF. Jag hoppas Thomas & co redan har kontraktet klart.
Älmhult gaskade upp sig och kvitterade och tog senare ledningen, men inhopparen i andra halvlek, Jacob "Jacke" Lennartsson, satte 2-2 i öppet mål efter att målvakten blivit uppsnurrad på vallen. Riktigt snyggt, Jacke!
Nu längtar jag efter seriestarten om två veckor. Jag ska försöka hinna se U21-matchen nästa lördag, men Landskrona-drabbningen får vara till seriespelet. A-laget får spela ihop sig ännu mer innan jag lägger tid och pengar på att köra så långt... och vädret måste bli varmare.
Tills vi ses igen... KRAMEN!






















1 kommentar:

Anonym sa...

2-2... och jag som håller på Östers IF.

"Gör som solen, gå upp i öööster..."

Jag har skrivir ett inlägg i min blogg som heter "hockey Vs fotboll". Jag kan tänka mig att du skulle kunna kommentera det inlägget...
ha det gott!