lördag 1 mars 2008

Ett lag växer fram












I samma takt som ljuset kommer tillbaka till kalla Norden, ser jag ljuset i tunneln för Mjällby AIF. Dagens träningsmatch blev inte alls lika tråkig att titta på som de tidigare.

Visserligen var första halvleken inte mycket att hurra för, varken från hemmalagets eller motståndarnas sida. Man sprang mest runt och irrade. Det blev inga direkt farliga chanser förrän Eken den Store satte en pärla rakt ner i vänstra hörnet av Falkenbergs mål på snyggt pass av Ivan den Glade. Synd att det inte gick att få en repris för det var hur tjusigt som helst. En Ekenberg special.

Vad killarna hade druckit i pausen, kan jag inte svara på, för i andra halvlek var det ett helt annat lag på plan, trots att laguppställningen var nästan densamma. Alla hade fart i benen och jagade boll mer än nånsin. T.o.m. Löken, som brukar vara ganska seg, hade eld i baken och gjorde flera snygga brytningar. Tyvärr räckte inte detta. De fick inte till det riktigt och ju längre matchen pågick, kom FFF snart ifatt. De kvitterade och så blev också slutresultatet, 1-1.

Trots allt tror jag på en supersäsong med Mjällby i år. Det ser bra ut.

Tills vi ses igen... KRAMEN!




















1 kommentar:

Anonym sa...

Wow! Vilken häftig blogg! Mjällby är i och för sig inte laget som ligger mitt hjärta närmast. Men, att gå på fotboll är alltid kul! Jag kommer när det blir grönt!