torsdag 21 februari 2008

Frusna tår & väldigt förvirrad

Det var med samma härliga supporterkänsla jag tog Kärleken med mig igår till Svarta Led för att se träningsmatchen mellan Mjällby AIF U21 och Karlskrona AIF.
Det var med samma förvirrade och nedslagna känsla jag åkte därifrån två timmar senare.


Vi visste att MAIF skulle ställa upp med alla tillgängliga spelare, men inte trodde vi att de som kom skulle vara så undermåliga. KAIF hade med största säkerhet sitt A-lag på plats och de spelade alert och fanns överallt, medan våra pojkar inte mäktade med mer än en handfull mindre lyckade chanser.


Grabbarna är inne i en tuff träningsperiod och alla är inte riktigt samspelta ännu, men som hängiven supporter ville vi se en bättre match än den mot Värmamo i lördags. Det var ju minst 6 A-lagsspelare med i truppen; Erton, Dusan, Ivan, Tobbe, Kim & Löken. Det var svårt att se vilka som var vilka under mössorna och i det dunkla ljuset. Jag kanske missade någon mer meriterad kille. Nigerianen, Collins, var pigg, men fick inte något vettigt uträttat. Om det berodde på medspelarna eller på att han faktiskt inte passar in, kan jag inte säga. De ljusglimtar han åstadkom var i alla fall roliga att se.


Som sagt, jag hade hoppats på en vinst efter den trista matchen i lördags, men tji fick jag. Det blev 3-0 i baken. Karlskrona AIF vann övertygande. Stelfrusen om tårna trots tjocka termosockar, fick jag fara hemåt med enda glädjande tanken att det bara var en träningsmatch...


Tyvärr har jag inga bilder att visa idag, då det gulaktiga svaga lyset över konstgräsplanen inte passade för min söta lilla digitalkamera. Det blev inga bra bilder alls.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: