måndag 2 juni 2008

U21 på Strandvallen = Revansch!




Strandvallen kokade ikväll. Inte pga publiktillströmningen, utan av värmen. Arenan blev som en gryta. Om jag och Dottern svettades av att bara titta, då kan man fråga sig hur killarna orkade springa på planen.
Då Dottern spelade match i Nosaby, Kristianstad igår em, hade jag ingen möjlighet att åka till Ängelholm, som var tänkt. Med facit i hand, är jag glad att jag inte kom iväg. Enligt brorsan, som var på plats, var det en totalkatastrof och de ska vara glada att de klarade en poäng.
Ikväll var det dags för U21-matchen mellan just MAIF och Ängelholms FF. Skulle man fixa en liten revansch för vinstmissen igår?

Rille hade inte särskilt jobbigt i mål under första halvleken. De målchanser ÄFF lyckades med då, var inte farliga.


Mjällby dominerade under första halvlek, men motståndet var ju inte på topp, så man kan inte riktigt kalla det en värdemätare. Adam Berner satte 1-0 och 3-0, vilket var ställningen i pausen. Manne fixade 2-0 genom ett snyggt distansskott, som jag tyvärr missade då jag tittade bort. Stefan E förklarade efteråt.

Adam Berner byttes ut i pausen. Han hade verkligen gjort sig förtjänt av vila efter inhoppet igår och den utmärkta 1:a-halvleken idag.

Stefan E i diskussion med Thomas Andersson-Borstam.






Dottern, t.v. fick sällskap av en annan liten ung dam, som kanske inte var riktigt lika intresserad av matchen.

Erton kämpade på i B-laget i väntan på återinträde i A-laget. Blev utbytt under 2:a halvlek.






2:a halvlek blev jämnare. MAIF lyckades inte sätta någon av sina chanser och Ängelholmskillarna tog sig lite lättare ner i "vårt" målområde. De hade flera farliga målchanser, men säkre Rille räddade alla utom en. ÄFF reducerade till 3-1 efter ca 76 min, tror jag det var.
Stefan Ekstrand hade dock en angenäm uppgift att coacha killarna ikväll. Det mesta verkade fungera, trots allt, och en 3-poängare till var i hamn. MAIF befäster sin plats i mitten av U21-tabellen.
Heja Rille! Du är fortfarande min idol!
Tills vi ses igen... KRAMEN!





















Inga kommentarer: