lördag 4 oktober 2008

Tur att det var gratis resa




Som synes på bilden, regnade det kraftigt under matchens första del. Kameran gillade inte det och jag fick snart ge upp fotograferandet.
Pga av det dåliga ljuset blev de bilder som faktiskt gick att tas, inte så bra som de brukar. Ni får hålla tillgodo med de som blev.






Batalj med Landskrona-fans på andra läktaren.


Heja MAIF!



En svartvit spelare i backen...



Även en domare måste knyta skorna ordentligt.



Wille armbågad utan repressalier för Landskrona. Skandal!







Hade det inte varit för gratisresan till Landskrona, hade jag nog varit ganska besviken på utgången av matchen. Dessa "derbyn" mot Skånelaget brukar ju sluta i glada miner för både spelare och fans. Tyvärr blev det inte så denna regniga måndagskväll.


Det var inte mycket som fungerade på plan. Jag tycker man spelade håglöst och oinspirerat. Passningarna misslyckades gång efter annan och målchanserna förblev just bara chanser.


När BoIS lyckades näta till ledning fick jag lite av ett dèja vú från förra hösten. Då tog de dock ledningen via den underliga straffen de blev tilldelade pga Pär Cederqvists duell med Dusan. Denna gången kom 1-o via ett spelmål.


Nu hoppades jag, som ett sant MAIF-fan, att de gulsvarta skulle ta sig i kragen och spela upp sig till en högre standard. Tji fick jag. De svartvita fick mer mark och satte ännu en boll i nät, bara några minuter senare. Smolk i bägaren!


Lite drygt en kvart senare lyckades Niklas Skoog, på pass av Eken, trucka bollen över mållinjen och hoppets stjärna tändes igen. Kanske, kanske...


Regnet ville inte sluta. Pausen kändes lång.


Robin C, som kommit in från bänken mitt i första halvlek, efter Robledos skada, valde att stanna ute på planen och kicka med de andra bänknötarna. Han såg mycket fräschare ut idag än han gjort på länge. Jag fick nästan lite 2007-vibbar.

Andra halvlek kom igång och MAIF såg lika trötta ut som de gjort under större delen av första. Varför? Det hann inte ens gå 10 min innan fd MAIF-aren Fredrik Olssons satte 3-1. Slarv i både mittfält och försvar. Asper fick jobba helt själv. Suck! Skulle blekingarna kunna vända det här?


Ännu en gång tändes stjärnan. Eken blev nermejad innan för straffområdet och MAIF tilldömdes en straff - med all rätt. Reduceringen kom. 3-2.


Närmre än så kom aldrig Mjällby. De pigga Skåningarna körde på för fullt och satte spiken i kistan, 4-2, som också blev slutresultatet. Trist, men sant!


Med blöta fötter och trött huvud bar det av hemåt...

Tills vi ses igen... KRAMEN!












































































Inga kommentarer: