måndag 15 juni 2009

Oj, oj, oj, så många MAOOOOOUL KAAAA!!!

Precis som jag trott blev det en ganska tuff batalj för våra kära MAIF-are att möta Vasalund. Ett lag som kämpar för överlevnad i botten av tabellen kan vara marigt att möta. Spelar man dessutom lika effektivt och utnyttjar motståndarnas felpassningar och vindens busande som Vasalund gjorde under första halvlek, så kan det inte bli annat än spännande.


MAIF spelade inte dåligt, men stundtals ville inte bollen som de gulsvarta ville. Flera chanser närmade sig, men i sista sekund avvärjde de rödsvarta. Vasalund utnyttjade säkert varje tillfälle att avancera och kontra, vilket fick MAIFs mittfält, backlinje och målvakt att ständigt vara på tå.


Det blev så många bilder igår att jag omöjligt kunde välja ut några få för detta inlägget. Flera sekvenser bara måste visas i sin helhet. Jag bestämde mig för att endast visa målen denna gång. Har jag tid blir det fler inlägg med fler bilder.


I femtonde minuten kom Eken fri med Vasalunds målvakt Tommi Vaiho, och rutinerad och säker som han är, kunde han bara inte missa öppet mål.








1-0 MAOOOUL KAA!!!

(fin passning av Erton Fejzullahu, som fortsätter plocka poäng)



Och så var det straffen....



... säkert lagd av Erton.











I 82:a minuten kom Adam Berner in (en trött Erton fick lämna) och då blev det fart i galoscherna. Oj, oj, oj, man kunde riktigt känna i luften av 3-0 var på väg.









Det var i Adams andra kontakt med bollen som den lille pigge Bromölla-killen lurade ner Vasalunds halvskadade andremålvakt på marken och enkelt kunde snärta bollen i mål.

Ett par minuter senare, i 86:e, var det dags igen. Adam kom farande som en virvelvind på högerkanten och hittade Eken mitt framför mål och osäker målvakt...






4-0 och jubel på läktaren. Alla älskar MAIF!


Knappt hade applåder och heja-ramsor lagt sig förrän Eken & co kom farande igen. Åt dessa dundrande gazeller fanns inget att göra. Eken hade fritt fram att göra hattrick, men totalt osjälviskt passade han Tobbe Johansson, äntligen i farten på Strandvallen igen efter sin långa skadeperiod. Den otroligt trevlige mittfältaren fick, i sin comeback-match, göra 5-0. Vilken skön känsla!










Nu var det bara 3 minuter kvar av ordinarie speltid och jag visste att det skulle bli förlängning. Det stod 5-0 och det var precis det resultat som stod på min lilla rosa lapp från Spelbutiken. Åh, vad jag kände mig kluven. Samtidigt som jag önskade vinna några kronor på Oddset, samtidigt flödade adrenalinet efter den snabba målkavalkaden och jag ville ha mer...


Och mer skulle jag och alla andra åskådare få. I 90:e minuten kom gänget galopperande med bollen och tumult uppstod framför Vasalundsmålet. Mitt i detta...



... fick Patrick Osiako fatt i bollen och lyckades äntligen sätta den i MAOOOUL KAA. En ännu skönare känsla än den förra.




HALLELUJAH-moment



Vilken tur för Vasalund att matchen blåstes av efter 93 minuter. Jag tror minsann att hela laget hade lämnat planen om MAIF fått göra ännu fler mål.

GRATTIS killar!
Nu önskar jag er ett par sköna veckor till Falkenbergsmatchen. Jag ser fram emot bataljen mellan serieledarna och smygande tvåorna. Gissa om jag kommer vara på plats...
Till sist...
VECKANS ROBLEDO:
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: