onsdag 17 juni 2009

Skön läsning

Det går knappt att ta blicken från serietabellen. Vecka efter vecka har MAIF hållit sig kvar i toppen. Det är helt otroligt. En härlig känsla och skön läsning. Det "gamla" Mjällby är som bortblåst. Ny friska vindar har givit oss ett lag som aldrig viker ner sig vid minsta motgång. Att vara en MAIF-are är superenkelt nuförtiden. Man svävar på små gulsvarta moln.


I och med min nya kamera och mitt engagemang för maif.se, blir det minst sagt många bilder. Det är svårt att välja vilka jag ska publicera här i bloggen eller på hemsidan. Det tar väldigt lång tid att redigera och minska storlekar. Det går bara inte att lägga ut dem i originalformat, ca 4MB/foto. Jag måste dra ner pixlarna till avsevärt mycket mindre, annars tar det evigheter att lägga upp dem och de tar alldeles för stor plats.



Nu har jag valt ut några till att visa upp och jag hoppas de faller i smaken. Jag gör mitt bästa för att hålla sidan vid liv och önskar att så många som möjligt fortsätter hälsa på. Det är otroligt roligt att "jobba" för hemsidan och göra träningskoll och plåta matcher etc. Jag brinner för MAIF och hoppas mitt arbete är till belåtenhet för kollegor och läsare. Min blogg är mitt skötebarn, där jag kan skriva precis vad jag vill, så den vill jag ska överleva. Det är tufft att hinna med allt... jobb, familj, hem... Det går, det går! Jag älskar detta!



















När jag startade denna blogg för nästan två år sen, var jag helt anonym för de flesta. Sakta men säkert har fler och fler listat ut vem jag är, som alltid står på läktaren och fotograferar. Jag har fått en hel massa nya, trevliga vänner. Några är galnare än andra, vilket jag älskar. Livet är underbart! Varför vara så seriös?
Det är jätteroligt att ni kommer fram till mig på Strandvallen. Jag uppskattar kommentarer och små pratstunder. Ibland poppar det upp härliga mail från exil-maifare i Sverige och övriga världen. Jättekul! Fortsätt så, mina vänner.
Nu är det dags att packa ihop för att knata ner till Vallen igen. Fotbollsskolan är i full gång och måste dokumenteras. Bilder kommer finnas i bloggen inom kort.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: