onsdag 24 juni 2009

U som i utflykt... U som i U21




















Det var en häftig känsla att komma på landskampen mellan Serbien och Sverige i U21 EM i Malmö igår. För mig är det här det riktiga landslaget. Hungriga, unga killar, som verkligen vill producera framåt. Mycket roligt att titta på.
Vi var på plats redan strax innan kl 18.30 och matchen skulle inte börja förrän kl 20.45. Av erfarenhet visste vi att det är svårt att ta sig fram i området, så vi ville dit tidigt för att försäkra oss om en bra parkering och att sen hitta rätt.
Det var stort att närma oss den nya arenan. Vilket bygge! Man känner sig vansinnigt liten. Personalen var trevlig, trots några proglambladssäljande småkillar som tyckte MAIF är dåliga. JAAA, jag hade naturligtvis MAIF-keps och jacka på. Vad annars? Och vad svarade jag då dessa små frön...? Jo, MAIF - MFF i cupen... Say no more!
Till den som aldrig varit på en landskamp säger jag bara... skaffa biljetter när nästa tillfälle ges... Underbar känsla! Jag rös. Vilket tryck! Vilken glädje! Wow!
Lilla kameran fick komma till pass igen, då det inte är tillåtet att ta med systemkamera in på läktaren.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: