söndag 22 augusti 2010

Första matchen på en dag fylld av fotboll

Jag tycker det är superkul att se de unga MAIF-arna spela. Dock är det lite som att ge sig ut på hal is... Jag vet ju inte vem som är vem. Jag måste nog försöka se fler matcher, så jag lär mig vad alla heter. Kan vara bra att kunna inför framtiden. Vem vet, någon eller några av dessa killar kanske hamnar i tipselit eller t.o.m. A-laget.


Det var soligt och fint när MAIF P12 tog emot Asarums IF på lördagsförmiddagen. Båda lagen ville vinna, men det var MAIF som gick segrande ur striden. Asarum hade fina chanser, men likt vårt eget älskade A-lag, lyckades de inte få bollen i mål. MAIF-killarna var desto säkrare. Inför pausen ledde de med 1-0 och under andra halvlek utökade de till 3-0. Målgörare var Linus Hultman, Joel Bremberg och Rasmus Bergfors.









I Asarums-laget finns Kärlekens systerson. Därför var jag inte ensam från vår klan. Jag hejade naturligtvis på MAIF, men om grabben gjort mål, skulle jag applåderat och jublat. Så gör man för familjen. Nu blev det inget mål alls för Asarum, så jag slapp stå med ett ben i vart läger.





Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lena
Tack för att du även tänker på "småkillarna" i MAIF. Roligt med bilder även från deras matcher.

Såg dig även på de äldres match idag. Dock var det inte mycket att rapportera från. Det måste vara "tränarens" fel (läs Erik).
Åsa Johansson
med fotbollstokiga söner i MAIF

Lena sa...

Tack Åsa!

Jag tycker det är jättekul även med de unga i MAIF. Jag önskar bara att jag kunde finna mer tid.
Bilder kommer faktiskt ffrån dagens match åxå. Jag hinner dock inte förrän imorgon eftermiddag.

KRAMEN!