fredag 13 augusti 2010

På min dotters födelsedag

Min dotter fyller år idag... 12 år! Vad sjutton gjorde jag då på Strandvallen och en Tipselit-match?

Jo, den lilla sötnosen firar sin födelsedag med sin pappa i år, så jag satt hemma och saknade henne. Min sambo jobbar, så det passade jättebra att det var match på gång. Bra planerat!

Våra MAIF-juniorer hade en förlust och en oavgjord i de två senaste matcherna och behövde verkligen vinna ikväll. De tog emot tabell-näst-jumbon Lyckeby GoIF och skulle på pappret vinna enkelt.

Jag vet att tränaren "Laffe" & hans kumpaner alltid förmanar killarna att inte underskatta sitt motstånd, oavsett tabellplacering. Så även denna gången! Dock vet jag inte om det inte var så att man stundtals glömde bort det. De gulsvarta hade övertaget mest hela tiden, men brände flera chanser pga slarv och dåliga passningar.


Första halvlek kunde vunnits med 8-0 eller mer. Det blev 4-0. Ett bra resultat, men...
1-0 Simon Nilsson, 2-0 Andreas Blomqvist, 3-0 Robin Strömberg & 4-0 Robert Wahlström.






















MAIF fortsatte ha övertaget i andra halvlek, dock med ett antal missade chanser. Efter ca 6 min satte Mattias Håkansson fart på målgörandet och följdes av en hel rad till. Lite darrigt blev det när Lyckeby fick chans att reducera två gånger inom bara några minuter. Det var skönt när MAIF fick ordning på spelet igen.
5-0 Mattias Håkansson, 6-0 Robert Wahlström, 7-0 Andreas Blomqvist, 8-0 Robin Strömberg ( 8-1, 8-2), 9-2 straff Robert Wahlström, 10-2 Robert Wahlström.

Nu hoppas vi att denna målkavalkad inbringar nytt självförtroende hos killarna, som tränare Laffe sa efter matchen. Denna seger var välbehövlig.

I takt med att solen gick ner, kom den gamla Strandvallen-känslan tillbaka... den man hade förr... I kvällens match var inga elljus igångsatta, så medan skuggan la sig över arenan, blev det svårt att fotografera, precis som förr om åren. Lite nostalgiskt, faktiskt!

Jag hoppas riktigt många kommer till Vallen på måndag, trots att matchen direktsänds på TV. Fotboll ska ses live på arenan.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: