söndag 10 april 2011

Ingen bra början

Det är bara några minuter kvar av matchen AIK - MAIF. Våra älskade gulsvarta killar från Lister ligger under med 3 sketna mål. 3 mål!!! Det är så trist det kan bli.

Det första var ett riktigt turmål. Bollen kunde lika gärna gått strax ovanför ribban eller rentav fastnat i handskarna på Asper.

Det andra får Robin Cederberg ta på sig. Han hade inte koll på AIK-spelaren Tete Bangura, som otroligt finurligt smög upp bakom Ceder och snodde åt sig bollen. Därefter hade han fri lejd mot mål och en chanslös Asper.

I pausen trodde jag Swärdh skulle göra några ändringar i uppställningen, men samma gäng kom ut på planen efter vilan. Tyvärr fortsatte AIK sin väg mot vinsten. De har kontroll på matchen och ibland även på domaren. Jag undrar om han är köpt. Man kan inte skylla MAIFs dåliga match på domaren, men ibland undrar jag faktiskt om han är för feg för att blåsa till MAIFs fördel. Som när Musse åkte i backen och i samma situation även får en spark i huvudet.

När sen Tete Bangura fick presentera sig på allvar med hörnmålet till 3-0, ja då gick luften ur mig. MAIF producerar för dåligt framåt. Det är surt!

Jag hoppas verkligen att gänget kan skaka av sig den dåliga inledningen av andra säsongen i Allsvenskan och fokusera framåt. HEJA MAIF!!! Ni måste ta tre poäng mot Kalmar på lördag.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: