lördag 21 maj 2011

Mindre rolig match på Strandängen

Solen sken i alla fall, denna lördagseftermiddag, då jag äntligen skulle ha tid att se IFÖ Bromölla IF spela hemmamatch på Strandängen i Bromölla. Jag slutade jobba kl 14 och möttes av min sambo för en, vad vi hoppades, trevligt "seriefinal" mot Torns IF. Vi köpte var sin grillad korv och bänkade oss för att heja.

Det blev ingen bra match. Det kändes som om IFÖ hade svårt att hänga med de unga killarna från Stångby, Lund. Detta lag som marscherat från div 4 (2010) och rakt upp i toppen av div 3 Södra Götaland. IFÖ fick inte riktigt fart på sitt spel och blev ofta avhängda. Torns IF övertygade.

Vi stannade kvar hela matchen. Fattas bara annat. IFÖ Bromölla IF är värda att följas och jag önskar att jag kunde ha tid att komma oftare. Tyvärr spelar de sina hemmamatcher på min jobbelördagar. Jag håller ögonen öppna för tillfället jag kan se dem.

På dessa bilder blir det 0-1, men matchen slutade 0-2. Inget att snacka om. Torns IF var det bättre laget. Bromölla kommer igen i nästa match. Heja, heja!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: