torsdag 16 maj 2013

Årets första träningsvisit

Abstinensen har varit påtaglig. Jag har sovit dåligt, varit stressad och haft problem med magen. Något har helt enkelt fattats.

Nej, riktigt så illa är det inte, men visst har det varit trist att inte kunna se spelarna träna. Jag brukade ha besöken på Strandvallen på eftermiddagarna som en slags meditation. En fristad. En plats för lugn och ro. Nu har jag inte kunnat besöka dem sen i höstas. En konstig känsla. 

Idag blev det i alla fall av. Jag skickade ett sms till Mr Torstensson och fick bekräftat att de skulle vara på plats. Jag dök upp ca 50 min in i träningsprogrammet.

Det var gott att få några ord med Pärlan, som ser fräsch ut. Han känner sig bättre och bättre för varje dag, säger han, men det gäller att skynda långsamt. Han, liksom alla andra, tycker det är otroligt skönt att det gått så bra för MAIF så här snabbt i seriespelet. Då slipper Pär känna så stor press på sig att komma tillbaka snabbt. Det är bättre att han får bli riktigt hel igen.

Mr Magic, Anders T, är också lättad. Det är långt kvar på serien, men visst är det skönt att knäppa alla negativa krafter på näsan och ge experterna något att fundera på, säger han. Äsch, det var ju jag som sa det till honom, men han höll med mig. 

Här kommer några bilder från dagens träning:















Förmodad startelva imorgon:
Asper - Ivan, Gbenga, Cederberg, Viktor - Haris, Danne, Adde, Craig - Eken, Haynes

Nu är det dags att ladda inför morgondagens batalj. Strandvallen är MAIFs borg och där har aldrig Malmö FF tagit en seger, så varför skulle det bli ändring på det den här gången?!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: