tisdag 14 maj 2013

Det smittar av sig: U21 MAIF - Kalmar FF 1-0

Det vackra vädret håller i sig och likaså MAIFs vinstkurva. Idag var det B-laget som bjöd upp Kalmar FF till dans. Den slutade med en 1-0-seger till de gulsvarta. Det gillas! Målet gjordes av den isländske vikingen Hannes Sigurdsson, som nätade med en snygg nick.

Matchen hade några minuters försprång på mig när jag väl satte mig på läktaren och fick upp kameran. Ska sanningen fram så kom jag nog aldrig in i matchen helt, för jag träffade så många trevliga vänner att prata med. Det är skönt att kunna vara så avslappnad ibland. Jag älskar ju fotboll, men jag älskar att prata med likasinnade precis lika mycket. Det kan jag ju inte göra under A-lagets matcher.

Det var väldigt skönt och trevligt att få ett ganska långt och givande samtal med Thomas Andersson-Borstam. Vilken kille! Han är så trevlig och ödmjuk. Jag mår alltid så bra efter några minuter med honom. Trots all stress han lever i, så har han alltid ett gott ord över för mig (och andra). Tack Thomas!

Här kommer i alla fall några bilder som jag lyckades skrapa ihop innan solen sken rätt in i kameran. Jag hoppas laguppställningarna stämmer på svenskfotboll.se, för jag har inte koll på alla ungdomarna, vare sig i MAIF eller KFF. 



















Nu ska jag ladda inför fredag, då MAIF ställs inför Malmö FF hemma på Strandvallen. Ett MFF, som aldrig vunnit här på Listerlandet. Ett MFF, som faktiskt ligger efter Mjällby i tabellen just nu. Det bäddar för folkfest på hemmaborgen. En liten fågel har viskat att det kommer celebert besök till arenan, så se till att släpa dig dit. Vi ska gemensamt heja fram de gulsvarta till en ny skön 3-poängare.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: