söndag 12 maj 2013

Målkalas på sköna Strandvallen: MAIF - Syrianska FC 4-1


Säsongen har börjat bra vädermässigt. I höstas regnade de sista matcherna bort och det var ruggigt. I år har solgudarna vakat över Strandvallen hittills och det har varit riktigt skönt att gå på fotboll. Visst blir det kallt i skuggan och vindarna är kyliga, men så länge solen visar sig, är det lätt att vara glad. Det gäller att klä sig rätt.

Jag kom till Strandvallen denna söndag, men ont i bröstet och trött huvud. Infuensan som passerat för några veckor sen, hade lämnat en envis hosta som tack för lånet av min kropp. Jag ville dock inte behöva missa en hemmamatch till (Gefle) pga bacillusker. Vilken tur att jag gick dit!




























































Det var med en varm och sprudlande känsla i kroppen (och massor av hostande) jag lämnade Strandvallen efter denna sköna seger. 15 poäng... en 4:e plats i tabellen... Oj, vem hade kunnat ana? Åtta omgångar är avklarade och på fredag kommer Malmö FF på besök. Livet leker och alla dansar på rosa moln. Må nu vädergudarna vara med oss, så det kommer riktigt mycket folk och det blir samma folkfest det brukar vara.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lena!
Väldigt fina foto du tar med din kamera!!
Du verkar vara en riktig hejare...

Kram
Marie Clair

Lena sa...

Tack så mycket, Marie!

Ja, det är roligt att fotografera. Jag älskar fotboll och min kamera, så det brukar bli en lyckad kombination.

Kramen, Lena