söndag 13 april 2008

PREMIÄRSEGER... och det vill vi se mer av!

Mjällby AIF - Väsby United 2-1

























Ekens frispark som ledde fram till...

2-1... ledning för MAIF.








Lite orolig var jag nog allt inför dagens premiärmatch för Mjällby AIF. De hade ju inte gjort speciellt bra ifrån sig i senvinterns träningsmatcher och hade sett väldigt instabila ut. Jag hoppades på mirakel, för det kändes som det skulle behövas.
Jag blev glatt överraskad. Laget kom ut på plan och visade att de ville vinna. De hade verkligen lyckats spela ihop sig och mycket tycktes stämma för dem. Visserligen kan jag tycka att man blev lite väl defensiva titt som tätt, men vinsten och de tre härliga poängen kammades hem och premiärsegern var i hamn.
Jag önskar mer av laget inför resten av säsongen, men nästan alla i laget får plus-plus av mig och jag är nöjd så här långt. Det har varit en låååång väntan och jag är glad att den är över. Att segern bärgades är bara helt kanon.
Innan matchen hade jag och Kärleken samlat fotbollstokiga släktingar och några vänner för en egen kick-off hemma i trädgården. Vi bjöd på grillat och god dricka och mycket sol (se www.morsdeka.blogspot.com ). Alla var taggade och de flest skulle traska ner till Strandvallen för att heja fram MAIF till seger. Kanske var det detta som gjorde susen. En annan gång är du välkommen. Bara ring först.... =)
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: