söndag 27 april 2008

Slarvigt spel - ändå vinst










Det fanns verkligen mer att önska av laget i dagens match mot Jönköping Södra på Strandvallen. Trots en del blixtrande kontringar och fina djupledspassningar, bjöds vi på mestadels slarvigt spel från MAIF. Jönköping kom lätt ner i boxen och kunde stressa backlinjen, som flera gånger var helt bortspelad. Asper fick göra ett par gastkramande räddningar, som fick hjärtat att nästan stanna på en. Jag är dock mycket imponerad av Ivan. Han fanns överallt och var den gul-svartaste av dem alla idag. Robledo och Wille gjorde också bra ifrån sig, medan Robin hade fler fel än rätt. Han brukar vara en av mina favoriter, men standarden från förra sommaren var det längesedan jag såg hos honom. Jag hoppas han återfår sitt starka självförtroende.
På mittfältet hade vi Marcelo, Osiako, Danne och Johan. Även där fanns mer att önska. Johan var sitt vanliga blixtsnabba jag, men kom aldrig till avslut. Antingen hade han ingen att spela till när han väl var framme vid mål, eller så tvekade han och blev upphunnen. Marcelo, som tycktes ha blivit mycket rundare på sistone och hade lagt sig till med helskägg (!), gjorde alldeles för många felpassningar och trasslade ofta in sig i sina försök till finlir med bollen. Osiako märktes inte lika myket som vanligt och jag har inte så mycket att säga där. Kanske var det bara jag som inte kollade honom så noga idag. Danne slet som vanligt och var helt okej.
På topp hade vi Eken och Erton. Eken var sitt vanliga lysande jag under ca 50 % av matchen. Stundom helt felplacerad och felfotad. Stundom kunde man bara njuta av hans glimrande spel. Synd att det inte var så genom alla 93 minuterna. Det var i alla fall Eken som satte 1-0 i 31:a minuten, efter några minuters bedrövligt spel, som fick alla på läktaren att sucka. Nu trodde vi att hela spelbilden skulle ändra sig, men tyvärr inte. Det kändes som om de inte orkade kämpa, utan nöjde sig med ettmålledingen. Den hängde dock väldigt löst mot slutet och MAIF ska vara glada att de klarade 3 poäng idag.
Tills vi ses igen... KRAMEN!









Inga kommentarer: