söndag 21 mars 2010

Kyla? Vaddå kyla? På Strandvallen fanns bara härlig värme!

Hemmapremiären är över. Den som vi alla stressade inför och som många med mig, var väldigt nervösa för. Nu sitter jag här och bara myser. Helt enkelt myser. Just nu spelar det ingen roll hur det går framöver... Vi vann hemmapremiären med 3-0 mot GAIS! Det är toppen!

Naturligtvis kommer den känslan snart att lägga sig. Visst måste vi vinna många matcher och ta massor av poäng. Vi ska ju skaffa oss ett kontrakt för kommande säsong också. Det är helt klart.
Men just nu trivs jag med känslan som dagens match gett mig. Tack Ekenberg & co!!! Tack!

När jag gick hemåt med Kärleken, Dottern och fotokollegan Püschl, sa jag att jag fått Superettanvibbar. Missförstå mig rätt! Jag menar att förra säsongen kändes MAIF som totalt överlägsna och omöjliga att besegra. Idag kom samma känsla tillbaka.
Det är alldeles för tidigt att fundera i sådana banor, om det ens kommer att bli så... Men som äkta supporter måste man få jubla och hoppas. Det var ju så galet skönt med Ekens tre fina mål, hans hattrick.






























































Tröttheten som finns i min kropp är som bortblåst för tillfället. Jag njuter och myser... myser och njuter. Vilka underbara killar! De kan verkligen förgylla en blåsig, molnig och kall marsdag. Jag älskar er allihop!
När ruset lagt sig, återkommer jag.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

George sa...

Great pictures, by any chance do you love MAIF?