lördag 20 mars 2010

MAIF i studion

Under de gångna veckorna har maif.se's nye webmaster Tobias Bäckström jobbat på ett intro - en ny ingångslåt till våra kära fotbollsgrabbar. Det behövs något pampigt, som väcker publiken och triggar igång pulsen. Han har gjort ett strålande jobb tillsammans med sin kompis Per-Åke (hoppas det är rätt). Det blev faktiskt en hel låt. Jag är superimponerad.


Tobbe själv, sjunger precis hur bra som helst, men till just denna typ av låt, passade hans ljuva stämma inte riktigt in. Det blev vår egen maskot, Mathias i Backen, som fick detta ärofyllda jobb. Har fixade det med bravur.

Slutklämmen för att få intro och låt att verkligen bli till MAIFs egen, var att få några av A-lagsspelarna att medverka i kören. Jag fick uppdraget tidigare i veckan att försöka ro detta i land. Ett telefonsamtal till Mr Torstensson, ass tränaren, och det var så gott som klart. Han kontaktade Tobbe och en träff idag kl 12 var ett faktum. Vi fick loss fem härliga spelare; Nicke, Robin, Kim, Manne & Adam L.

Att Nicke & Robin är vana musikanter och entertainers är ju numera visa känt, men att de andra tre kunde tänka sig att sjunga i kör, var nog inte många som räknat med. Ska sanningen fram, så såg de ganska rädda ut. Jag undrar vad man lockat eller hotat med ;) Bra jobbat iaf, killar! Det lät super. Jag tror inte Mattias Olsson, vid mixerbordet, behöver greja något med era röster. Ni var klockrena.


Hela gänget som samlats idag - förutom undertecknad, som alltid håller sig undan kameran. Jag trivs bäst bakom den.

Nicke & Robin är otroligt duktiga. Det visade de prov på förra tisdagen, då de glatt bjöd på skönsång inför stora delar av sponsoruppbådet och diverse MAIF-medarbetare. Om ändå kameran hade ljudinspelning...


Nu hoppas vi att slutmixen blir klar till imorgon, så alla får njuta av den nya inmarschlåten i årets första hemmamatch. Jag vågar sätta en peng på att många kommer få samma "nipple bumps" som jag fick.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: