lördag 17 november 2007

Inför spännande EM-kval

Nu har jag bänkat mig framför teven. Försnacket har precis börjat och en våg av avund sköljer över mig. På Santiago Bernabéu Stadion i Madrid sitter just nu, enligt säkra källor, min sambos kusin och laddar för EM-kvalmatchen SPANIEN-SVERIGE. Det är så fuskigt. Varför gör inte jag det? Jo, troligtvis pga av att jag inte skaffat biljetter och resa dit. Ja, så enkelt är det.


Det är väldigt trevligt att få njuta av en sändning där inte tråkmånsen Claes Runheim syns i rutan, som det alltid verkar bli då Tv3 håller i trådarna. Jag är glad att jag har Kanal 9, när nu dessa tagit kommandot över denna sändning.


Många verkar lägga ett stort tryck på Zlatan ikväll. Han fick ju Guldbollen i måndags och har spelat flera landslagsmatcher utan att göra mål. Ska han lyckas i denna superviktiga match? För mig spelar det ingen roll. Jag är ingen Zlatan-fan. Gör han mål är det bra. För mig är det bara seger som gäller och då får vem som helst kliva upp och placera bollen i nätet.


En stor överraskning är att Marcus Rosenberg startar på topp tillsammans med Zlatan. Vi får väl se vad dessa kan åstadkomma.
Jag är glad att allas vår Chippen, Christian Wilhelmsson, är kurant i benet igen och finns med i startelvan. Go Chippen! Gör han en lika bra match som de senaste i landslaget, kan vi njuta i 90 minuter. Han var lysande fram till smällen i förra landskampen.
Jag kommer sakna min stora favorit Marcus Allbäck, men kanske hoppar han in senare i matchen. Han brukar ju fixa poängen om det "hänger löst".


Nu ska jag förhoppningsvis bara njuta med lite inslag av gap och skrik förstås. Det kommer bli en spännande match.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska njuta jag med. det blir 2-1till Sverige.

Kaptenen