måndag 19 november 2007

Spelare ut - Spelare in

Jaha, så var då nästa spelare på flykt klar för en annan klubb. Johan Persson har skrivit på för Landskrona BOIS. Ett 3-årskontrakt, om jag inte fått fel för mig.

Simon ska enligt tidningarna spela för Hässleholm nästa år och Lindberg är sedan flera veckor klar för Kalmar FF.

Vad ska jag tycka? Jag hoppas nyförvärvet Claes Olofsson från Nosaby blir en klippa i framtiden. Han är ju ung och verkar lovande om man får tro initierade. Jag hoppas även att MAIF håller sig framme och lockar till sig en eller ett par bra anfallare till. Det kommer verkligen behövas om det ska bli större målskörd nästa säsong.

Jag kan bara säga att jag önskar Johan lycka till i BOIS, även om det är med blandade känslor. Nu tar jag lite paus i skrivandet. Jag tänker fylla jämnt om några veckor och fira jul med nära och kära. Händer något väldigt drastiskt i fotbollsvärlden kan jag säkert inte hålla mig borta, men annars tar jag lite vinterlov.

Hör gärna av er per mail om ni har något nytt roligt att förtälja om MAIF och övriga fotbollsSverige.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

Jag väntar på ett inlägg om Asper!