tisdag 6 november 2007

Marcellos att var eller inte vara

Marcello i farten
I Kristianstadsbladets nätupplaga kan man idag läsa att Marcello vill hem till Brasilien. Åtminstone tillfälligt. Enligt tidningen sätter han nyfödde sonen i fokus för önskemålet. Dock verkar det som om Mjällbys ledning inte bestämt sig ännu, för hur de ställer sig till detta.
Jag vet inte riktigt hur jag känner.
Jag förstår familjen Sarvas. Jag är ju själv förälder och skulle inte vilja att min dotter växer upp utan nära kontakt med sin närmsta släkt. Första året är extra viktigt. Då händer så mycket i barnets liv.
Samtidigt förstår jag MAIF. Skulle de nu vilja köpa loss Marcello från Kristianstads FF, så vill de nog säkert fortsätta satsa stort på honom. Inte låta någon klubb i Brasilien dra nytta av hans växande talanger.
Dock kan nog alla gynnas av att Sarvas får stanna på en förlängd "semester" med spel i hemlandet. Han och den lilla familjen får vara hos sina nära och kära lite längre och han kommer tillbaka glad och lycklig. Spelet kommer nog definitivt inte bli sämre, så brasilianarna alltid levererar fina talanger.
Jag hoppas man kommer fram till en bra lösning som gagnar alla.
Tills vi ses igen... KRAMEN!





Inga kommentarer: