onsdag 7 november 2007

Marcello-följetången fortsätter. Ska MAIF köpa loss honom och acceptera hans önskemål om extralång vistelse i Brasilien? Vi lär få vänta ett tag på svaret.

Jag gratulerar Marcus Lindberg till lagbytet. Att få 4-årskontrakt är stort. Jag hoppas han kan förvalta förtroendet bra. Jag brukar följa Kalmar FF i tidningar, på nätet och TV, men det är inte oftajag har möjlighet att gå på deras matcher. Nu måste jag nog ta mig i kragen och se en eller ett par stycken nästa säsong. Jag måste ju se hur väl Marcus finner sig tillrätta och om han kommer få spela mycket.

Att Robin är eftertraktad, förstår jag helt och fullt. Han har gjort en jättebra säsong. Verkligen mognat som back. Vi behöver fler som honom. Jag hoppas det dröjer innan han försvinner till en större klubb. Vad skulle Mjällby göra om de förlorade ännu en back?

Vad gäller Johan Persson, kan jag bara spekulera. Jag vet ingenting mer än att han tränat med Ham-Kam. Jag har dock mina aningar att det blir dit han far. Han verkar ha bestämt sig att han ska prova sina vingar.

MAIF behöver ett par stabila defensiva backar, så jag hoppas att de nyförvärv som nu är i ropet, kommer tillföra detta. Därefter behöver man se om sitt hus vad gäller anfallet också. Man måste få fram fler målgörare. Det har varit för tunnsått på den fronten. Man kan inte, som anfallsspelare, "passa" till motståndarnas målvakt eller sikta så dåligt att bollen far flera meter över mål. Nej, mer känsla eftersöks.

Vem ska nu ta över kaptensbindlen efter Lindberg? Blir det kanske Ekenberg? Har han de egenskaper som behövs?

Jag träffade supertränaren Stefan Ekstrand, min dotters lärare, för en stund sen. Jag försökte pumpa honom på information, men det gick inte. Han ville få mig att tro att han inget vet. Hm... han vet nog mer än han vill ge sken av. Jag förstår dock att han inte kan spilla sånt som diskuteras bakom stängda dörrar. Jag får väl jaga källorna direkt. Kanske våldgästa träningarna när de kommer igång igen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: