torsdag 1 november 2007

Silly Season

Telefonen går varm och e-post-boxen fylls av undringar. Vet du nåt?

Silly season är en riktigt häftig period. Man ser fram emot den med blandad förtjusning. Vilka spelare ska lämna klubben? Vilka får förlängt kontrakt? I vissa kontrakt finns ju inskrivet klausuler om godkänt avbrott, ifall en allsvensk klubb visar intresse. Så verkar det vara i fallet Ekenberg. Jag hoppas verkligen att han INTE går till GIF Sundsvall, som enligt Sundsvall tidning kan vara en stark önskan från deras sida. Jag förstår att Eken är intressant, men jag tycker att, om han nu ska lämna MAIF för allsvenskan, så borde det bli till en roligare klubb. GIFarna spelar ingen snygg fotboll. Nej, Marcus, stanna du hos oss ett litet tag till, och vänta på bättre bud.

Jag, som så många andra, får lita till MAIFs forum, MAIFs hemsida och lokala tidningar för att få reda på vilka förändringar som kommer ske. Jag har inte tillgång till inside information, även om det skulle vara väldigt roligt att få vara med på ett hörn, när saker och ting bestäms. Vilken lycka det hade varit!

Jag hoppas vintern går fort, så SuperEttan och Allsvenskan kommer igång igen. Nästa säsong SKA Mjällby placera sig i toppen av tabellen och Kalmar FF befästa sin plats på tronen. Vilken härlig säsong jag kommer att ha framför mig. Mums!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: