lördag 3 maj 2008

Hängiven supporter

På måndag bär det av till Malmö IP och matchen mellan LB07 (Limhamn-Bunkeflo) och Mjällby AIF. På Maif's hemsida annonseras det att de som är medlemmar och väljer att åka med supporterbussen, bjuds på både gratis resa och inträde till matchen. Tyvärr kan jag inte anta det erbjudandet. Jag får vackert stå till sidan som en äkta supporter och betala både soppan och biljetten själv. Jag har en Dotter som skulle nacka mig om hon inte finge följa med. Hon är minst lika hängiven supporter som sin mamma. Vi kan dock inte åka med bussen av det skälet att vi skulle vara hemma alldeles för sent på natten och det blir förmodligen för stökigt där på vägen hem, oavsett hur det gått i matchen. I bilen kan Dottern krypa ihop med kudde och filt och vila, för att sen sussa sött i sängen när vi kommer hem. Så ser den krassa verkligheten ut. Jag vill inte vara elak och tvinga henne att stanna hemma. MAIF är ju lika viktigt för henne som för mig.


Till er som läser detta och ska se matchen på plats.... Vi ses där! Klä er gult och svart och ha era gladaste miner på, för jag kommer plåta och ni kanske hamnar här i bloggen.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: