fredag 17 april 2009

MAIF - Träningskollen v 16

Mors Deka har fått det ärofyllda uppdraget att fotografera och skriva lite för maif.se. Mycket trevligt. Jag kommer bland annat göra TRÄNINGSKOLLEN när ingen annan gör det. Det kommer även bli ett och annat matchreferat, diverse intervjuer och ha koll på pojklagen. Spännande! Jag är så inspirerad. Det spritter i ben och penna.



Idag, fredag, tog jag mig ner till Strandvallen, för att för första gången studera laget för någon annans räkning än bara min egen. Jag har ju kollat träningar förut, men kanske inte av samma anledning. Jag brukar inte gå fram och snacka med tränare eller de andra, så det var lite annorlunda.
Det var fullt ös på B-planen, då jag äntrade Vallen vid 15,30-tiden. Swärd hade killarna i högt tempo och han verkade inte låta dem slacka av. Det var härligt att se så många killar i farten. Endast 4 spelare stod över den vanliga träningen. Mats Book berättade att Tobbe Johansson rehabtränar efter sin meniskoperation och har minst en vecka kvar innan han kan köra för fullt. Jocke Nilsson kör lite försiktigt pga ljumsken och det är inte klart än hur lång tid det tar innan han är spelklar igen. Ilir Alaj tränande med pilatesbollen, men jag missade tyvärr vad han ådragit sig. Lovar att skärpa mig till nästa gång. Robin Kacaniklic var inte på plats, men där fick jag veta att tån fortfarande spökar. Magnetröntgen ska utröna vad som behöver göras. Jag återkommer med mer besked när det finns.
Hur som helst... Jag tror jag kommer trivas med mina nya uppdrag och ska göra allt för att klara både dem och bloggen i fortsättningen. Hör gärna av er via mail eller personligen om ni vill påpeka något eller tipsa.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: