onsdag 22 april 2009

Träningskollen v 17






Både igår och idag gästade jag Strandvallen, trots isande vindar, för att kika lite på MAIF och göra träningskollen. Jag fick snabbt kontakt med Mats Book, som gärna delade med sig av tillståndet för de skadade spelarna.

Peter Swärd och Anders Torstensson körde hårt med gänget och man hade till synes fullt fokus på kommande match mot Syrianska FC imorgon.

Hela träningskollen finns hos maif.se och kommer ligga ute på hemsidan inom kort.





Efter träningen ikväll, blev jag för första gången inbjuden att äta med laget i klubbstugan. Då jag hade Dottern med mig, blev det hon som förtjust satt vid långbordet och tuggade i sig makaroner, köttbullar och grönsaker tillsammans med bl.a. Osiako, bröderna Book, Robledo och Ilir Alaj. Hon var erbjuden att sitta med Jocke och Erton och lite senare med Eken, men den lilla damen tvekade. Vi får se om hon är lite tuffare nästa gång.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: