tisdag 15 juni 2010

Målkalas på Vallen

När regnet slutat och solen tittade fram, drog jag mig ner till Strandvallen för lite gräsbeundran och härlig fotboll. A-laget var i Halmstad på träningsmatch, som f.ö. vanns med 3 mål mot 1 (två stycken av Musse & ett av Juan), så det var inte dem jag skulle se. Nej, det var juniorerna/Tipselit som fångade mitt intresse. Jag har inte kunnat se en enda match under våren, då de lyckats spela precis när jag varit på arbetet eller upptagen med annat. Dagens match (MAIF - Kristanstads FF) fanns inbokad i kalendern och inget fick komma i vägen.


Eftersom jag inte sett killarna annat än på träning i år, vet jag inte om de spelade fantastiskt bra eller om motståndet var katastrofalt dåligt. Redan från början kändes det som om det bara fanns ett lag på planen.


MAIF hade många chanser och lyckades även bränna några. Efter första halvlek stod det "bara" 1-0, när det egentligen kunde stått både 3-0 och 4-0.


















Andra halvlek bjöd på rena målkavalkaden. Hade det inte varit för det vackra vädret och spelglädjen på planen, skulle man nästan kunna tycka att matchen blev tråkig. Killarna visade fint prov på samarbete och snyggt passningsspel. De var mycket överlägsna och det visade de genom mål efter mål. Sex olika killar skrev in sig i målprotokollet, varav Omar gjorde tre stycken och Robban två. Övriga killar; Oscar, Simon, Mattias & Robert, gjorde ett var. Vilka killar! De är verkligen värda mer publik och mer uppmärksamhet. Bra jobbat!














Sorry! Kameran var inte beredd när Simon satte 3-0. Förlåt, Simon! Ska aldrig hända igen.












När juniorernas hemmamatcher kommer igång igen efter semestern, hoppas jag verkligen att fler kommer och tittar. Killarna är värda allt stöd. Jag ska göra vad jag kan för att närvara - med eller utan kamera.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: