torsdag 3 juni 2010

Samtidigt som jag smög runt och fotograferade det som ska bli Strandvallens nya plan, höll MAIFs kronprinsar, Tipselit/juniorlaget, på att träna för fullt.

I vintras lovade jag Stefan och Laffe att jag skulle följa dessa killar lite närmre, då jag tycker det är alldeles för lite fokus på dem. Tyvärr har mina planer spruckit totalt. Jag har jobbat mycket i vinter, mer än jag kunde hoppas på. Som timanställd måste man ju tacka ja till allt, för att ha foten inne för en fast tjänst.

Idag fanns i alla fall chans för mig att se killarna träna. Det var varmt, men det fläktade bra - som det alltid gör på Strandvallen. Det gläder mig att grabbarna, åtminstone några, gillar att kameran kommer på besök. Jag fick flera glada hälsningar och vinkningar från de rufsiga ynglingarna. Jag ska göra mitt yttersta för att lägga lite mer tid på dem. De verkar ju helt bortglömda på hemsidan. Då måste jag ju bättra på läget här i alla fall.








Jag kan verkligen rekommendera en promenad, cykeltur eller en sväng med bilen till Vallen för att se dessa killar i träning eller match. Hela gänget utstråla idel spelglädje och kärlek till fotbollen. Jag hoppas innerligt att jag är ledig nästa hemmamatch. Som det ser ut nu i schemat, så är jag det.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: