fredag 25 juni 2010

Midsommar i Hällevik

Jag har inte varit på något midsommarfirande på många herrans år. Innan jag fick Elin, jobbade jag alla storhelger. Jag var ju proffs... Jag lät amatörerna festa då.
När sen Elin föddes, blev det firande vartannat år. När hon var hemma. Annars lät jag det bara vara helt enkelt. Det var inte min grej. Jag har aldrig tillhört något gäng som planerat in de stora festerna.

I år är jag ledig hela midsommarhelgen och har Elin hemma, efter två midsomrar på raken hos pappan. Chrille jobbar till i kväll, men lyckades få några timmar fritt under eftermiddagen, så han kunde äta mat och följa med på midsommardans.
Vi valde mellan Hörvik, Hällevik, Kjugekull & Kristianstad. Valje & Nogersund var aldrig några alternativ. Sorry, men så är det!

Det fick bli Hällevik en liten stund. Så mycket så att vi fick höra lite ringlekar och glada skratt. Här känner vi lite folk och kunde mingla en lång stund. Jag hade gärna stannat längre, men har man en dotter som är på god väg att bli tonåring (om ett år), så är sånt här ganska larvigt...





Förutom några bekanta privatpersoner, gick det inte att ignorera "kändisarna". Bagarn, Asper, Wille, Joelsson m.fl. + några MAIFare ur 80-talslaget fanns på plats. Alla var glada och uppsluppna. Jag misstänker att jag bara såg början på allt det roliga. Jag ska inte yppa vad Patrik sa ;)









Eftersom Dottern inte ville vara kvar, lämnade vi Hällevik när Chrille behövde köra tillbaka till jobbet. Nu ska vi fira vidare. Man måste ta vara på en av de längsta kvällarna och nätterna på året. Att det sen är underbart väder, gör ju inte saken sämre.
Nu önskar Från åskådarplats alla en otroligt skön och rolig Midsommaraftons kväll. Sköt om er och ta det lugnt med alkoholen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!















Inga kommentarer: