måndag 26 juli 2010



Efter en migränattack med tillhörande vila, behövde jag komma ut i friska luften igen. Vad är då bättre medicin än att hälsa på MAIFs A-lag på dagens andra träningspass? Nej, jag kunde inte komma på något annat. Jag styrde kosan till Strandvallen och D-planen, där killarna kämpade på i sin kamp att komma tillbaka i rätt gängor inför lördagens batalj mot AIK.



Jag stämde telefonträff med Danne Nilsson resp Peter Swärdh. Om du inte redan hade koll, så ligger det på min lott att göra en spelarintervju och ta ett inför-matchen-snack med Peter för varje hemmamatchs programblad. Stöd Mjällby AIF och köp ett programblad för endast 20 kr.




Peter Gitselov är het. Han gör verkligen allt för att slå sig in i startelvan. Att han är fullt frisk och fylld av vilja, går inte att ta miste på. I Musses frånvaro på lördag, borde han ha en ganska stor chans. Fortsätter han leverera som han gör på träningarna, är han en farlig konkurrent för alla "säkra" korten.

Haha, som jag sagt tidigare... På MAIFs träningar kan man få se vad som helst. Idag smög Anders & Book runt i buskarna och bökade ut bollar...






... och några av killarna spelade fotbollsgolf på vägen tillbaka till omklädningsrummet. Mina bilder räcker inte till för att beskriva synerna. Den som inte tycker att killarna bjuder på sig själva, har inte varit i närheten av MAIFs galna grabbar. Jag älskar detta! Vem kan ha migrän i närheten av Bagarn & co?









Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Majda sa...

haha ja det där med smärttröskeln är sant! Fast hos mig gnäller han bara hihi

Kram majda

Unknown sa...

Majda, du är ju den enda som han kan visa för hur dåligt han verkligen mår, ta det som en komplimang! Någon måste han ju få vara sig själv inför och visa hur ont han eg har!