torsdag 8 juli 2010

Upp på scenen igen




Killebomfestivalen är i full gång i Sölvesborg. Ikväll skulle Nanne Grönwall showa på Stortorget och det drog många barnfamiljer till stan. Innan den begivenheten, fick de dock beskåda det jag åkta in dit för. Mitt älskade MAIF skulle upp på stora scenen än en gång.


Ikväll gick det betydligt lugnare till än efter sista Superettanmatchen i november, då 3000 personer samlats för att hylla vår älskade fotbollslag, som då fixat biljetten till Allsvenskan.
Nu har 14 matcher avverkats och de har parkerat på en fin fjärdeplats i tabellen. Dessutom har skalp efter skalp kapats i Svenska Cupen. På lördag spelas kvartsfinalen på Berhn Arena i Örebro, mot just ÖSK.

Tillsammans med tränare Swärdh & Torstensson och låtskrivarna Tobias Bäckström & Per-Åke Bengtsson kom laget upp, en efter en, för att till slut hjälpa "Mathias i Backen" sjunga nya MAIF-låten, som kom till inför vårsäsongen.


Mathias hade svårt att få igång publiken. Det var inte världens bästa tillfälle att ha denna minishow. De flesta i publiken väntade ju på Nanne & hennes gäng. Dock såg jag ett antal inbitna MAIF-are, som glatt klappade med till takten av musiken.
För mig spelar det ingen roll när och var killarna visar upp sig eller spelar match. Kan jag, så kommer jag. De förtjänar all uppmärksamhet. Det är ett gäng ödmjuka och mycket trevliga spelare, som förgyller mitt och mångas liv.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: