söndag 18 juli 2010

Två förlorade poäng i nypremiären

Vad var det som inte fungerade? Var det regnet som ställde till det? Saknade de Musse, Juan & Jeppe så mycket? Hängde det på det nya gräset? Är det inte insprunget än? Var det värmen? Var de trötta efter de täta Cup-matcherna? Inte fått tillräckligt med vila? Ja, vem vet? Det blev i alla fall "bara" en poäng i återuppstarten av Allsvenskan, efter det långa VM-uppehållet. Brommapojkarna vann en poäng. MAIF förlorade två.









Är jag inte lite väl partisk nu? Nej, MAIF var faktiskt så pass mycket starkare. I alla fall i första halvlek. Chanserna duggade tätt, från flera olika spelare. Hetast var nog Nicke & Gits. Somliga spelare, som i vanliga fall är väldigt framträdande, tog inte mycket plats igår. Istället klev andra fram och visade att de vill. Daniel Nicklasson & Peter Gitselov var två av dem.












Sen har vi ju Bagarn & Asper... Ord är överflödiga. Hade vi inte haft Asper i mål, hade BP gått segrande ur striden, nu när MAIF inte mäktade med att få in bollen i mål. BP hade inte många farliga chanser, men Asper fick göra ett par "fina", där han räddade laget från förnedring.

Bagarn är alltid Bagarn. Han är säkerheten själv gång på gång. Med ett löpsteg som en gasell, stoppar han den piggaste anfallare. Ingen kommer förbi Bagarn. Att han ska fylla 39 om en vecka, kan ingen tro. Han är fortfarande en av Sveriges bästa backar - och kommer så förbli länge än.













Första halvlek: Efter några minuters ställningskrig tog MAIF över taktpinnen. Man skapade chans på chans, främst genom glödhete Daniel Nicklasson, men bollen ville inte in. BP levde på kontringar och kunde skrämmas vid ett par tillfällen, men Asper agerade vägg. Regnet öste ner och spelet blev därefter. Inte det snabbaste. Inte det roligaste.


Andra halvlek: Det hade slutat regna. Solen försökte titta fram. Tyvärr blev inte spelet mycket roligare för det. MAIF fortsatte producera chanser, dock inte lika tätt. BP kom med fler, tack-och-lov inte otagbara för Mattias. Det kändes som om Mjällby var närmst segern, men det ville sig inte.



Jag tog mig en välbehövlig lördagskväll med min familj och brorsans. Det blev grillning och lite vin. Gott! Jag jobbar varenda helg i sommar, så när jag nu fick söndagen ledig, kändes det viktigare än att sätta sig vid datorn. Jag fick i alla fall iväg några bilder till maif.se.


Jag hoppas att dagens inlägg är till belåtenhet. Nu hjälps vi alla åt att heja fram vårt älskade MAIF till en lika fin höstsäsong, som den gångna vårsäsongen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder, som vanligt! Du gör ett fantastiskt jobb som jag verkligen uppskattar! Och vilken fotograf du är!

Håller med dig om matchen, Maif förlorade 2 p. En sak jag undrar över är varför Grahn valde att passa istället för att testa att skjuta själv. Minst ett par gånger hade han chansen. Synd att du inte fick med en bild på när han knöt skorna mitt i eget anfall ;)

//Maja

Lena sa...

Tack Maja!

Grahn har inte precis dåligt självförtroende... ;)
Jag hade inte kameran redo när han passade på att knyta skorna. Jag tittade istället med häpnad, precis som alla andra.

Tack igen! KRAMEN!
Lena