söndag 26 september 2010

Ännu en serieseger - Hanö IF till div 5

Jag har aldrig varit på en Hanö IF-match tidigare. Någon gång ska ju vara den första. Vad är då bättre än att bevittna hur de kammar hem seriesegern och tar klivet upp i div 5? Jag blev tillfrågad av Roger Bogren att komma och fotografera dem, och det gjorde jag mer än gärna. Vilket härligt gäng!

Matchen var inte den mest rafflande jag beskådat. De grönvita Hanö IF-killarna blev ibland stillastående, men jag kände mig aldrig rädd att de inte skulle klara en 3-poängare. Det var nog mest bara lite nervositet som spelade dem ett spratt. Det var i alla fall ganska stor skillnad på lagen, enligt mitt tycke. Björkenäs/Pukavik hade några chanser via hörnor och kontringar, men de lyckades bara näta 2 ggr. Hanö IF, däremot, satte hela 7 baljor, varav nr 100 & 101 för säsongen. Vilka killar!

Det var kallt, men runt planen stod tappra supporters. Jag kände igen några stycken och förstod att de var på plats för att heja fram Listerkillarna till seriesegern. Jag tror några trotsade kylan bara för att få vara med och se firandet. Detta är stort!

Det var otroligt roligt att vara med denna stora dag. Killarna stod pall för nervositet och förväntningar och gjorde vad som behövdes och lite till. De klarade ju 100-målsgränsen. Kanonkul! Jag hoppas ha möjlighet att följa dem under några matcher nästa säsong. Det vore superskoj om de klarar sig kvar i 5:an. Det är ingen omöjlighet. MAIF har ju så gott som säkrat sitt kontrakt i Allsvenskan. Go Hanö IF! Go MAIF! Go Lister!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: