söndag 19 september 2010

Bilder från Borås

Äntligen! Jag har inte varit på en bortamatch sen i april & Halmstadsmatchen. Det har inte fungerat för mig. Jag måste ju jobba också och som timanställd och helt utanför systemet, så har jag ingen A-kassa att luta mig mot. Jag måste ta alla jobb jag kan. På så vis har jag fått prioritera. Hemmamatcherna har varit viktigare för mig, då jag var tvungen att välja. Framförallt pga konstnaderna.


Jag & min Kärlek hade bokat plats i Sillastrybarnas buss, vilket är alternativ nummer ett för oss. Detta gäng är helt underbara. En massa olika karaktärer med härliga MAIF-hjärtan.

Jag och min familj var precis hemkomna från vår efterlängtade utlandsresa. Jag skulle jobba lördagen, men bytte pass med en kollega. Jag ville till Borås och matchen mot Elfsborg.
Min rygg krånglade och jag hade en envis huvudvärk, som inte ville ge med sig. När vi fick erbjudande att åka bil med dem upp, så nappade vi. Det var skönare för mig. Naturligtvis betalade vi ändå våra platser i bussen. Det var inte mer än rätt, när vi nu hoppade av i sista stund.


MAIF vann hemmamötet mot detta lag, så det var en pirrande känsla när de nu skulle mötas i Elfsborgs egen borg.


Matchen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Visserligen fick Ellos tre varningar, men varningen på Musse och den trista utvisningen på Jesper, kändes värre. Ellos spelade fult, men fick inte nog med frisparkar mot sig. I mitt tycke var det ingen utvisning, men jag vet inte. Jag stod vid sidlinjen och såg ju inte alla vinklar. Dock är det ju så, att hade Ellos inte fått straffen och vi fått behålla alla 11 på planen, så kanske resultatet hade blivit annorlunda. Vem vet?






















Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: