tisdag 14 september 2010

Supporterlaget

När Mjällby tog klivet upp i Allsvenskan, tog de också klivit in i en annan värld. En värld där det händer massor av roliga saker. En kul grej är att Mjällby AIF får ta del av omröstningen till Supporterlaget.

Vad är då detta för något?

Jo, i våras fick alla vara med och nominera en supporter, de tycker gör bra saker för forbollskulturen. De flesta föreningar hade någon form av information på sin hemsida, men långt ifrån alla nåddes av detta.

Närmre 800 personer nominerades från de 16 Allsvenska föreningarna. Om jag inte minns fel, så var det 32 stycken namn för Mjällby AIF. Mitt namn var ett av dem, fast flera gånger.

När nomineringsfönstretstängde lämnades arbetet över till föreningarna. De fick ta del av namnen och från dem plocka ut två personer som gått till slutomröstningen. Jag blev nominerad av MAIF tillsammans med Niklas Joelsson, min gode vän och idol. I fredags startade slutomgången, som kommer pågå i en månad.

Vad innebär nu detta? Jo, alla som har tillgång till en dator har möjlighet att rösta. Man går in på www.supporterlaget.se och letar fram sin förening. Man kan rösta på alla föreningar. Man får rösta en gång per dag. Jag menar, man SKA rösta en gång om dagen fram till den 10/10. Den som då fått flest röster, blir sin förenings representant i Supporterlaget 2010.

Tycker du att jag gör ett bra jobb genom denna blogg, mitt arbete med intervjuerna till matchprogrambladen, med att stötta laget på hemma och bortamatcher, följa ungdomslagen och ge dem en skjuts framåt och därtill försöker lobba för en god fotbollskultur... Lägg då din röst på mig! Du får rösta varje dag.

Tack på förhand!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag röstat! Ska försöka komma ih¨g att rösta varje dag, för jag uppskattar verkligen dina repotage och din blogg!
Har saknar bloggen, medan du varit på semester!

/Maja

Anonym sa...

Nu har jag röstat! Ska försöka komma ih¨g att rösta varje dag, för jag uppskattar verkligen dina repotage och din blogg!
Har saknar bloggen, medan du varit på semester!

/Maja

Lena sa...

Tack Maja!

Dina ord värmer. Jag gör så gott jag kan och det går lättare med positiv respons.
Jag har bilder från Elfsborgsmatchen också, men jag har inte hunnit lägga ut dem. Det tar enormt mycket tid att pilla med foton och bloggen. Jag har jobbat och haft en del privat åtaganden.
Tack igen!
Lena

Jennie sa...

Hej :)

Å vad glad jag blev när jag såg din kommentar på min blogg :) Betyder massor för mig! Jag ska rösta på dig med, varje dag!!! :) Sak be alla jag känner rösta på dig med! Alltid lika roligt när man stöter på andra tjejer som också är hängivna för sitt lag. Jag lever ju verkligen för AIK :)

Å blev verkligen jätteglad för din kommentar! :)

Ha det toppen!!!

Kram/
Jennie