söndag 19 september 2010

På visit i Div 4

Som många av er vet, gillar jag fotboll på alla nivåer. Det är bara så synd att det finns för lite tid att gå på många matcher. Hade jag varit ekonomiskt oberoende, skulle jag gått på alla matcher som fått plats i kalendern. Finns det något roligare än idrott?

I söndags var det den stora valdagen. Jag åkte till Havelidens skola i Hällevik, så fort jag stigit upp. Jag kunde inte vänta. Tre lappar kryssades i - en gul, en vit, en blå - och lämnades in. Sen var det dags för förstärkt frukost, äggröra & bacon. Jag skulle ju gå på fotboll.

Jag har aldrig varit på en match med Tosteberga-Nymölla IFs A-lag. Det är dock aldrig för sent att gå på den första. Nu var det dags. Jag hade ju lovat ett par av spelarna, som jag jobbar ihop med. Nu visade det sig att en av dem, den målfarlige Joel Persson, faktiskt flytt fältet och befann sig på Rhodos. Så dumt!


Vårt lokala blåvita division 4-gäng, tog emot Rydsgårds AIF, från Skurupstrakten i södra Skåne. Tyvärr överrumpades hemmalaget och 0-1 var ett faktum efter bara några minuter. I mitt tycke en ren försvarsmiss, men jag kan ha fel. Jag stod ju inte så bra till.

Skåningarna hade övertaget, men våra lokala pojkar stretade på. Synd att motståndarmålvakten tog precis allt som komi hans väg, oavsett om det var i luften eller längs marken.






Båda lagen hade chanser i första halvlek, men resultatet stod sig. Tostebergagänget kom inte lika nära som sina gäster. Man hade lite att fundera över under pausen.








Det var ett piggare gäng som kom ut på planen till andra halvlek. Isso hade flyttats upp på mittfältet och det hjälpte. Förlösande 1-1 kom en bit in i andra och man var med i matchen igen.



Fler chanser kom, men det ville sig inte. Istället lyckades Rydsgårds AIF lura hela TNIF:s försvar och målvakt och sätta 1-2. Det var trist att se alla bara stå och titta när bollen slickade insidan av stolpen och rulla över mållinjen. Jag misstänker att de alla trodde den skulle gå ut.
Så kan det gå!

Det var mycket trevligt att komma hit, så jag tror minsann det blir fler besök. Närmast blir det några MAIF-träningar och förhoppningsvis Hanö IF:s bortamatch i Pukavik på söndag. Sen är det ju självklart dags för MAIF - Djurgården på måndag. En måste-se-match! Alla till Vallen!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: