måndag 4 oktober 2010

Hämtade en poäng hos Kal & Ada

John Polman hade lovat uppehåll, men lite mulet. Han hade fel. Det skvätte ganska mycket i omgångar under matchens gång.
Nära 30 pers från MAIF-land hade samlats på bortastå. Inga flaggor och banderoller, men väl ett brinnande intresse för sitt lag. Här och var på sittplats skymtade gulsvarta halsdukar och kepsar, tröjor och hemmastickade MAIF-koftor. Trots kylan hade MAIF stöd med sig.
Jag fick migrän på vägen hem, så det blev bara bilder till MAIFs hemsida. Sen orkade jag inte mer. Nu mår jag lite bättre.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen... Kan vi inte försöka få till en liknande stämning på Strandvallen? Det vore väl på sin plats inför andra året i rad i Allsvenskan.

MAIF stod upp bra mot Änglarna. Det var inte världens roligaste match, men chanserna fanns. Jesper höll på att göra självmål tidigt i matchen. Asper var snabb och räddade säkert. Robin C & Bagarn höll skyttekungen Tobias Hysén stången under större delen av matchen. När han väl kom förbi försvaret, fanns Mattias och stoppade både första skottet och returen.
MAIFs bästa chanser hade nog David Löfquist & Jesper Westerberg. Löken måttade från högerkanten och bollen slickade nästan mållinjen och for ut på utsidan av stolpen. Jesper fick på ett skott mot nästan öppet mål. Bollen ville inte in, utan tog vägen ut strax ovanför ribban.

Jag har sett roligare matcher och det fanns mer att önska i denna. Dock ska vi vara glada för en poäng. Det är bättre än 0.

Allt går i slow motion här idag. Datorn/programmet vill inte med mig. Klockan är nu 12 och jag har hållit på med det här inlägget sen kl 7 imorse. Allt är segt.
När jag skriver kommer inte texten fram förrän flera sekunder efter tangentslagen. Bilderna laddas ursakta. Jag blir tokig. Har ju mycket kvar.

Såja, jag närmar mig slutet. Datorn verkar ha vaknat. Snart kan jag lägga ut inlägget.
Pga EM-kvalmatcherna är det nu uppehåll i Allsvenskan i två veckor. Jag kommer naturligtvis besöka träningar under tiden och lägga ut bilder från dem. Dessutom har jag ju intervjuerna till programbladet att göra, så jag är inte sysslolös. Ni kommer väl ihåg att köpa på matchdagen? Det stödjer ju föreningen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: