lördag 23 oktober 2010

Redo för derby

Jag har inte haft tid att gå på någon av MAIFs träningar denna veckan, därför var jag tvungen att försöka klämma in det idag. Abstinensen började bli för stor. Att se killarna träna och att få växla några ord med dem, ger mig mycket energi och glädje. Jag hoppas jag förmedlar det vidare på ett bra sätt.

Det var inte kallt, men istället grått och blött. Swärdh, Torstensson & Andersson körde på som vanligt. Spelarna fick ingen chans att slappa. Man har taktiken klar för sig inför lilla derbyt i Kalmar imorgon. MAIF ska visa vilka som äger sydöstra Sverige. HEJA MAIF!!!

Kim har fått på sig fotbollsskorna, men är långt ifrån spelklar. Det tar tid att läka "hoppeknät". Vi får hålla tummarna för att han är bra till våren.
Gits har en lite känning i en sena i ena vaden. De tar det säkre före det osäkra och låter honom vila. Jag och många andra kommer sakna honom på planen. Jag gillar hans spelstil.

A-laget åker från Strandvallen och Sölvesborg på förmiddagen. Under färden till Kalmar stannar de för mat och genomgång på "hemlig ort". De måste äta i god tid före match. Vi vill ju inte ha ett trött gäng på planen.

Jag har en stark känsla av att Bagarn kommer få ett enormt mottagande på Fredriksskans. Han är fortfarande väldigt älskad av sina fans där. Man vill ha honom tillbaka. Haha, det får de inte!

Antony & Dida kommer och tränar med MAIF så fort de har uppehåll med sina respektive lag.

Patrick Osiako ÄR i Sverige. Det har spekulerats hit och dit. Han SKA spela resten av säsongen.

En liten bild till en vän som önskade se mer av Tobias Grahn. Detta var allt jag lyckades åstadkomma idag. Jag lovar... det kommer mer.

Imorgon bitti drar vi till Kalmar, jag, Chrille, min bror & hans sambo. Vi ska fika hos moster och sen träffa ett par av mina gamla klasskamrater, som jag inte träffat sen jag var 14 år. Men framförallt ska vi heja på Mjällby AIF. Bagarn och MAIF kommer att göra oss stolta. MAIF kommer åka hem med ytterligare tre fina poäng i bagaget.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Jaaa, underbart! mer mer mer ;)
Synd att det inte blev 3 poäng idag men de var grymma ändå!
Kram!

Charlotta sa...

Jag vill också ha fler bilder på Grahn!! Tack för en bra blogg..

Lena sa...

Tack snälla ni!

Jag hoppas ni blir lite nöjda med inlägget från Kalmar-matchen.

KRAMEN! ;)
Lena