söndag 11 maj 2008

Härliga fotbollssöndag

Från det att jag steg upp denna soliga söndagsmorgon, var det fotboll som gällde för hela slanten. Jag var så trött när jag kom hem och datorn hade fått påhälsning av elaka trojaner, så jag jagade busar och sen la jag mig. Nu har jag ork att dokumentera allt bolltrillande.

F10 Edenryds If - Ifk Osby II 2-2

Kl 9.15 var det samling på Östersjövallen i Edenryd. Dottern skulle med sitt lag möta Ifk Osby 2. Jag var förpassad till kiosken, men hann se stora delar av matchen ändå.


De flesta flickorna var rejält taggade och spelade piggt och friskt. Dottern var dock inte helt på topp och såg ut som hon sålt smöret och tappat pengarna. Hon hade varit sjuk i veckan och hade tydligen inte återfått krafterna. Hade hon varit hemma hos mig i helgen, hade jag satt stopp för spel, men det var ju pappan som styrde och då bar det av till match i alla fall.

Edenryd tog ledningen genom ett kanonskott av Felicia. Vilken glädje! Första målet för säsongen. Det gav tjejerna ännu mer energi att spela bra i värmen. Svetten lackade...

Som vanligt hade hemmalaget massor av supportrar. Mammor, pappor, syskon, kusiner, morföräldrar och farföräldrar. Alla hejade de glatt och jublade när målen kom.

Även tillresta Osby hade många ivriga påhejare, men under stor del av matchen hade de inte mycket att tjoa för.

2-0 kom vid en hörna av Victoria, som studsade mot en Osby-spelare och målvakten fumlade och lyckades inte stoppa bollen. Nu hade vi segervittring.

Tyvärr lyckades de blå-vita ta sig in i matchen igen och reducerade snart. Våra flickor kämpade, men klarade inte att hålla ledningen. 2-2 var ett faktum och det blev sedermera slutresultatet.

Ni gjorde ett jättebra jobb, tjejer och är fortfarande obesegrade i serien. Fortsätt så. GRATTIS till en poäng till. KRAMEN!
P11/12 Mjällby AIF - Belganet/Hallabro

Jag hann inte vara på plats i tid till denna hemmapremiär, då den startade strax efter Dotterns match slutade. Vi körde till Strandvallens D-plan så fort vi kunde och hann se de sista fem minuterna av första halvlek.
Jag fick berättat för mig att matchen började med ett övertag av Belganet/Hallabro. De tog ledningen efter ca 10 minuter. Det fick de gul-svarta att skärpa sig och spela upp sig. Det tog inte många minuter innan Simon kvitterade med säsongens snyggaste mål, ett lobbskott från halva planen. Jubel!
Båda lagen radade upp chanser, men Belganet/Hallabro hann ta ledningen innan halvtidsvila.
Andra halvlek hann knappt börja, innan Oskar plöjde rakt genom motståndarförsvaret och satte kvitteringen, 2-2. Snyggt! Nu spelade de riktigt bra.

MAIF hade mycket boll, men det blåa, mixade laget höll sig väl framme. Mjällby hade flera fina chanser, men lyckades inte sätta dem. Då fick Belganet/Hallabro ett kontringsläge och tog ledningen igen.


De gul-svart lät sig inte nedslås. Snart kvitterade laget genom Erik. Självförtroendet på topp!



Oskar dansar fågeldansen??

Simon i fullkarriär


Jag trodde verkligen på seger idag, men tyvärr tog orken slut och "de andra" kunde sätta både 3-4 och 3-5. Det var inte rättvist resultat, men så är det i fotboll. Det är bara målen som räknas.

Mycket bra gjort killar! Jag ser fram emot nästa chans att se er spela match. Detta har gett mersmak.
Dagens målskyttar; Simon, Oskar och Erik.
Bra gjort, killar!
A-lagets träning med ljus

Min idol, Rille, världens bästa kille!
Han har alltid ett vänligt ord till övers för alla.

Robin K var lika aktiv som senast jag såg honom.


Robledo är en riktig skojare.
Näsblod och knäskrap får man räkna med.




Det fanns mer att önska av Osiako.


Denna övning nådde sin kulmen i ett passningsspel där den ena killen skulle gå på mål.
Jag blev nästan mörkrädd av det undermåliga målskyttet. Måtte de sätta sina chanser imorgon.
Eller var det kanskr Mattias och Rille som var för bra för grabbarna? Ja, vi får verkligen hoppas det.

Kom igen, gubba... Bra killa....


Lyktstolparna av modell större, märktes knappt i den ljumma kvällssolen, men tv-kamerorna lär behöva dem. Det märktes ju i den tv-sända matchen mot Göteborg i somras.


Spelar Ivan lika bra som de senaste matcherna, är vi trygga.




Jag hoppas på stor fotbollsfest imorgon, tisdag, på Strandvallen. Det måste bli större publiktillströmning än de tidigare två tillfällena.
Klacken måste vara minst lika aktiv och ljudlig som i Malmö, för jag antar att Örgryte har sin med sig. Det lär bli en kamp om att höras bäst i TV.
Välmött på Vallen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!







































3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att jag uppskattar dina som rapporter från träningar och matcher!

Keep up the good work!!
Väldigt uppskattat för en MAIFARE i långväga exil

/Mills

Lena sa...

Hej Mills!
Tack för de fina orden. Det är härligt att veta att min stora hobby uppskattas. Det sporrar mig att fortsätta. Ikväll kommer fler bilder från seriematchen.
KRAMEN!

Anonym sa...

Ja, jag måste helt klart hålla med Mills.
Perfekt med en blogg som visar det man vill se. Och så massa bra matchbilder också :)

Fortsätt skriv. Mycket bra!