tisdag 19 augusti 2008

Totalt värdelöst! Ännu en gång... skitmatch!





















Vore det inte för er, mina trogna läsare, skulle jag struntat helt i att fotografera och skriva om denna match. Jag är så trött på hela skiten.
Jag blev totalt grundlurad. Det var inte MAIF som klev ut på Strandvallens gröna gräsmatta och drog igång spelet. Jag vet inte vilka killar det var. I ca 30 min var det en fröjd att titta på matchen. Det enda som grusade glädjen var att grabbarna inte lyckades göra mål på sina många chanser. Gång på gång hade de gulsvarta hörna, men bollen ville inte in i mål. Det började gå troll i skjutandet.
Och så var gamla vanliga Mjällby AIF tillbaka. De sista 15 minuterna av första halvlek gick mer och mer i Limhamn/Bunkeflos favör. De vann den ena bollduellen efter den andra, och lyckades allt som oftast ta sig in i Mjällbys målområde och stressa Asper, som stretade emot så gott han kunde.
En bortdömd straffsituation - helt solklar - kunde faktiskt ändrat hela matchbilden. Ett mål för MAIF där, skulle med all säkerhet givit grabbarna mer självförtroende.
Andra halvlek började som den första slutade och snart insåg jag att MAIF hade tappat greppet. LB07 gick segrande ur varje batalj och till slut satt bollen i nätet efter mycket schabbel i backlinjen. Asper nådde inte bollen och saken var klar.
Mjällby försökte och försökte, men passade sönder matchen och det mesta gick fel ändå. De spelade som sopor. Att knalla runt och svära hjälper inte. Man måste göra mål för att vinna. Att MAIF hade klart flest målchanser under större delen av matchen, syns inte i protokollet. Man måste sätta sina chanser för att vinna. Snygga passningar är kul att se på, men det vinner inga matcher. Nej, jag säger som klacken, när matchen var över: BUUUUU! (Om det var till laget, domaren eller LB07, får du själv fundera över.)
Domaren var under all kritik ikväll, som de flesta domarna brukar vara när MAIF spelar. Vad har de emot Listerlaget? Inte för att det kunde gjort mycket åt Mjällbys spel, men många situationer som uppstod på planen, skulle dömts annorlunda. Faktiskt!
Jag är glad att jag fördömt planerna att köra till Göteborg nästa onsdag. Jag tänker verkligen inte lägga tid och pengar på att hänga efter laget så långt. Det är de inte förtjänta av. Jag kanske kan sträcka mig till att kolla matchen på TV.
Nu ska jag svälja ner gravölen och krypa till sängs. Drömma? Inte fan ska jag drömma om Allsvenskan. Där har inte detta laget att göra i alla fall - och det har jag sagt länge. Det är dock bara nu som jag får medhåll.
Tills vi ses igen... KRAMEN!





















1 kommentar:

torgny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.