torsdag 13 september 2007

Jag kollade, med ett halvt öga, på landskampen igår kväll. Det var ju "bara" en träningsmatch, så det var inget som engagerade mig totalt. Jag gillar dock att se alla landskamper, för att få chans att se lite andra spelare, än bara de "vanliga" killarna. Jag hör och läser ofta om dessa andra namn, men då jag inte har tillgång till massor av tv-kanaler, så kan jag inte följa deras spel.
Under matchen kom jag att tänka till Mjällbys spel. De gulblå killarna ingav inte direkt något större förtroende under första halvlek, men deras målchanser var i alla fall tuffare. De vågar gå på mål och skjuta. Mjällby spelade faktiskt helt OK i söndags, under större delen av matchen, men när det kom till avslut, så blev det bara tåfjuttar och enkla passningare direkt till LSKs målis Nicklas Svensson. Jag började undra om de inte vågade skjuta, utan skulle behövt ta upp bollen i famnen och springa med den över mållinjen för att få in den i mål.
Landslagets andra halvlek var betydligt bättre. Då fick de lite mer fart och de två målen de gjorde var riktigt läckra. Jag hoppas att Maif med Thomas i spetsen kollade på detta och fick lite idéer. De måste göra något åt sina misslyckade skott på mål, de senaste matcherna. De måste börja GÖRA mål.
I övrigt var jag glad att matchen igår inte gällde något. I så fall hade jag varit väldigt rädd. Det var ingen bra match över lag. Tack och lov vann grabbarna, vilket alltid stärker självförtroende. Dock finns mer att önska. De "nya" killarna har mycket att bevisa, men får de bara fler chanser, så ska väl även de kunna spela in sig i startelvan så småningom.
TACK FÖR MIG!

Inga kommentarer: