söndag 30 september 2007

Allt är förlåtet!

Jag ber så mycket om ursäkt. Jag kom ca 10 minuter för sent till matchen idag, då jag varit på kalas för Kärlekens systerson, som i dagarna fyllt fyra år.

Jag ber så mycket om ursäkt för alla negetiva tankar jag haft om laget den senaste tiden. Allt är förlåtet! Idag visade ni den kämpainsats som jag efterlyst så länge. Att vinna med 5-1 (över Enköping) med kniven på strupen, är stort.

Jag ber så mycket om ursäkt, Simon Sjöfors, då jag i bilen till kalaset undrade om bäst-före-datumet för dig gått ut. Jag tyckte att du inte uträttat så mycket som jag önskat, sen du kom tillbaka. Jag äter nu upp mina ord och bugar allra ödmjukast för dig. Ditt hattrick idag, var stiligt och välbehövligt. Du visade vägen för hela laget.
Det riktigt bubblar i mig av glädje. Jag har så mycket att skriva, men det känns svårt att få ut det på rätt sätt. Vilken vilja, vilken glöd, vilken kämpaanda!!! Det var ett helt annat lag på plan denna regniga eftermiddag. Ni som valt att stanna hemma av diverse anledningar, missade verkligen en match med känsla för laget och fansen. Det märktes tydligt på både spelare och lagledare att den här matchen skulle man vinna. De tre poängen skulle stanna på Lister.

Mjällby avancerade en placering i tabellen, då Enköping bara låg en poäng över MAIF. Dagens andra matcher, Sirius-Sundsvall & Ljungskile-Häcken, hade ingen inverkan på de gulsvartas placering i denna omgången. Kommande tre matcher i omgången, har inte heller någon direkt inverkan. Dock kan de sämre placerade lagen knappa in, så än är inte risken för nedflyttning över. Men som de spelade idag, ska de inte tappa detta.
Vilka killar! Alla gjorde sitt bästa och kommunikationen verkade vara väldigt stabil. Visst gjorde man sina missar och felpassningar, men det kan förlåtas när de spelade med glädje och vilja. Jag missade första målet, men kom till arenan strax efter och fick höra att det var ett riktigt viljemål av Erton. Han bara skulle ha in den i buren. Go Erton! Det var en underbar känsla att höra publikens vrål långt över Nogersund, när jag i rask takt travade mot matchen.

Jag vill varken framhäva någon extra eller ge någon kritik. Idag ska alla ha en eloge. De gjorde precis det som behövdes och lite till, för att ta hem vinsten. Nu ska väl självförtroendet och lagkänslan vara tillbaka på allvar. Alla var i mina ögon bra. Kanonbra!
Dagens bottennapp var väl dock publiksiffran. Jag minns inte när Mjällby dragit färre än 1000 personer senast. Idag kom 936... Jag hoppas vinsten drar tillbaka åskådarna till nästa hemmamatch om två veckor. Då ska vi mangla Häcken!

Jag är en positiv människa och jag tror därmed att botten nåddes i Malmö förra söndagen. Nu är det uppåt som gäller. Det var underbart att få sen den härliga målgesten igen och lite glada miner på grabbarna i gult. De förtjänade detta. Jag vill krama om dem allihop!
Kram, kram, KRAAAMEN!!!







Inga kommentarer: