tisdag 25 september 2007

MAIFs ödeshöst

Sakta men säkert börjar jag hämta mig från dunderfloppen i söndags. Nu smyger sig en blasékänsla in i min själ. Jag vet inte om jag har krafter kvar att lägga på de kommande matcherna. Tur är väl då att laget faktiskt förstått allvaret och att de är farligt nära att ramla ur Superettan.
I dagens nätupplagor av BLT och Sydöstran kan man läsa om intervjuer med huvudtränaren och lagkaptenen; "Mjällby faller som ett höstlöv" och "Lindberg: -Nu gäller det kontraktet". De har i alla fall insett att något måste göras. Bara de nu kan skärpa sig och få något konkret gjort.
På söndag är de piskade att vinna mot Enköping. Av de fyra bottenlagen i tabellen, tog tre av dem full pott denna omgången; Falkenberg, Öster och Degerfors. Det fjärde, Sylvia, kryssade. Alltså har alla dessa lagt i en extra växel och blir enormt farliga i slutskedet av säsongen. Landskrona lurar direkt under oss på 29 poäng och sedan kommer Jönköping på 27. Det ska tilläggas att MAIF har 30 poäng.
Det är endast fem matcher kvar och Mjällby har bara 7 poäng ner till absoluta botten av tabellen.
Innan jag avslutar för idag, så vill jag gratulera grabbarna i Mjällby AIF P15, som tog hem segern i sin serie. JÄTTEGRATTIS!


Tills vi ses igen... KRAMEN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig blogg att läsa!

Lena sa...

Tack Anders! Kul att du tycker det. Jag hoppas du fortsätter läsa. KRAMEN!

MaximusHerring sa...

Ja nu boerjar man bli lite nervoes. Kaenslan av uppgivenhet bland spelare och ledare tycks lysa igenom... Hoppas de kan goera ett sista krafttag och ta de noedvaendiga poaengen och haenga kvar.
Vi hoers och staeda ut all tysk whiskey :)

Lena sa...

Något enstaka ex av ful-whiskyn finns kvar, men den tvingar jag C att dricka själv. Kanske måste han halsa hela flaskan för att orka gå på nästa match. KRAMEN!