måndag 24 september 2007

Offentlig ursäkt

Varken Sydöstran eller Kristianstadsbladet har något referat från matchen igår, åtminstone inte i webbupplagorna. De har väl gett upp helt och ödslar inte tid och plats på det här. I Blt kan man läsa ungefär detsamma som jag själv redan sett. Ok, jag vet inte om skribenten faktiskt var på matchen, för han skrev att Eken blev fälld och fick sen själv lägga straffen. Det var ju bara till hälften sant, för det var ju JS som fixade den möjligheten.
Tack-o-lov för att Eken satte den bollen i nät. Hur skulle det annars sett ut? Å vart tog han vägen sen? Han var ju nästan osynlig resten av matchen?

Med facit i hand och med några ynka timmars sömn, har snurrat runt bland lakanen i ren vånda, så undrar jag om inte MAIF-publiken kräver en offentlig ursäkt. Frågan är dock... Finns det något de kan säga som ursäktar plattmatchen igår? Jag tror nästan inte det. Det finns inte ord för hur illa det såg ut. Min dotter och hennes 8-10-åriga kompisar spelar friskare än så, och där blir det ofta mycket tröjdragning (på sig själva!) och snubblingar. De är inte så duktiga på att gå på och försöka ta bollen, men i jämförelse med det jag såg igår, så framstår F9 som toppspelare.

Jag vacklar inför tanken på matchen på söndag. Gå dit eller stanna på kalaset? Match - kalas? T.o.m. tårta, som inte är min favorit, låter bättre just nu.
Jag efterlyser fart, riktigt spel med bollen och bättre passningar längs marken. Jag ser gärna mindre av långa-bollar-på bengt och nickdueller. Mycket trist att titta på.
Nu har "vi" (om jag nu fortfarande vill kalla mig "vi" med dem?) bara 5 (!!!) matcher kvar, varav 3 hemma, Enköping, Häcken och Falkenberg. Bortamatcherna är Sylvia och Öster. Av dessa 5 ligger i nuläget Falkenberg, Sylvia och Öster nedanför oss i tabellen, men de blir farliga, då de absolut vill bort från nedflyttningsplatserna. Falkenberg tog ju en 3a igår och Sylvia och Öster har båda hemmamatch ikväll. De har kniven på strupen och då kan allt hända.
Mjällby ligger farligt till. Skärpning! Ni vill väl inte behöva strida om ett nytt kontrakt i SE nästa säsong.
SUCK!... och en stor KRAM till alla er som läser min blogg och som delar min smärta.
KRAMEN!

Inga kommentarer: